پرورش سبزیجات در تمام طول سال

پرورش سبزیجات در تمام طول سال

(آنچه در زیر می آید گزیده ای از فرهنگ سبزیجات فشرده No-Till توسط Bryan O’Hara است. برای شما ترجمه شده است)

فصل رشد می تواند در این زمان از سال بسیار کوتاه باشد. به نظر می رسد که بهار تازه فرا رسیده است ، و ما در حال آماده سازی بهره مندی از مزایای کار خود هستیم. رشد در طول سال چالش برانگیز است ، اما غیرممکن نیست. در این مقاله نکات مربوط به رشد را دنبال کنید .

پرورش سبزیجات در تمام طول سال در آب و هوای سرد می تواند چالش برانگیز باشد ، اما پتانسیل کسب سود زیاد است.
درجه حرارت سرد و شرایط کم نور را می توان توسط ساختارها و فن آوری های مختلف اصلاح کرد. با این حال ، موفقیت در این کار مستلزم درک جامع تری از محیط در حال رشد است که از طریق رشد در فضای باز در هوای گرم حاصل می شود. توسعه حاصلخیزی قوی و متعادل خاک برای کمک به محصولات برای غلبه بر چالش های اضافی کشاورزی خارج از فصل ، که می تواند محصولات را به سرعت از بین ببرد ، کلیدی است.

 

در گلخانه ، ما با ساختارهای محافظتی در یک هکتار (۰.۴ هکتار) یا بیشتر از منطقه رشد کار می کنیم. این به ما امکان می دهد در مواقعی از سال که احتمالاً قیمتها بهتر خواهد بود و سود بالایی دارد ، سبزیجات را در بازار پر متقاضی بفروشیم. ثبات تولید و در دسترس بودن در طول سال برای خریداران بسیار جذاب است و بسیاری از آنها این را عامل اصلی در تصمیم گیری های خرید خود می دانند. همچنین به ما این امکان را می دهد که تولید را از منطقه کاشت به حداکثر برسانیم ، در نتیجه کل سطح مورد نیاز برای کشت را کاهش می دهیم و هزینه ها را پایین می آوریم. به علاوه ، حجم کار در کل فصل پخش می شود و کارهای زیادی را در طول سال به همه می دهد.

دو مکانیسم اصلی که گیاهان در برابر دمای یخ زدگی مقاومت می کنند ، نشاسته ها را به قندهای ساده تبدیل می کنند ، بنابراین شیره قند زیادی تولید می کنند و خود را خشک می کنند. هر دو اصلاح توانایی انجماد آب در بافتهای گیاه را کاهش می دهد و در نتیجه باعث آسیب می شود. کشاورزان می توانند با ایجاد شرایط مناسب برای تجمع شکر و نشاسته و کاهش قرار گرفتن در معرض رطوبت ، به محصولات کمک کنند. تجمع شکر و نشاسته در نتیجه شرایط رشد سالم است ، بنابراین ما از تمام عواملی که در این کتاب توضیح داده شده و به نشاط محصولات کمک می کنند استفاده می کنیم. علاوه بر این ، محافظت از زیرساخت های محصول می تواند به تنظیم رطوبت جو کمک کند.

 

 

خاکهای با عملکرد بالا منجر به مقاومت بهتر در برابر یخ زدن محصول می شوند و خاک به دلیل گرمای ایجاد شده توسط عمر خاک و تجمع ساختار خاک ، در برابر یخبندان مقاومت بیشتری دارد. این تعدیل در دمای خاک به دلیل فعالیت بیولوژیکی برای رشد محصولات خارج از فصل حیاتی است. همچنین ، تیره شدن رایج رنگ خاک هنگام رشد حاصلخیزی بهتر از خاکهای با رنگ روشن تر می تواند گرمای خورشید را بدست آورد. وقتی خاک در این سطح کار می کند ، تولید سبزیجات در زمستان امکان پذیرتر می شود. تلاش برای پرورش سبزیجات زمستانی در خاک ضعیف چالش برانگیز است.

مشاهده کنید
خودنمایی آلومینیوم و شیشه در گلخانه ها

سبزیجاتی که قادرند آب خود را با یک تکه قند اضافی اشباع کنند ، در هنگام بروز یخ زدگی یا سرما زدگی ، طعم و مزه را بسیار بهبود می بخشند. محصولاتی که قادر به انجام این کار نیستند ، هنگامی که دما به نقطه انجماد می رسد ، به راحتی می میرند. افزایش محتوای شکر و بهبود عطر و طعم با شروع هوای سرد بدون توجه نمی ماند! این زمانی است که سبزیجات کشت شده در آب و هوای سرد می توانند به طور قابل توجهی خود را از آب و هوای گرم رشدی متفاوت داشته باشند. هویج ، کلم ، جعفری ، سبزیجات برگ دار ، جوانه بروکسل ، شلغم و کلم پیچ چند نمونه شناخته شده از محصولاتی است که در هوای سرد شیرین می شوند. به طور کلی درست است که هرچه سبزیجات سردتر باشد ، سبزیجات شیرین تر هستند ، اما پس از آستانه سرماخوردگی مشخص ، گیاهان آسیب می بینند. این آسیب ممکن است موقتی باشد ، مانند نواحی مرطوب برگ که ممکن است پس از سرما ایجاد شود. در محصولات مقاوم ، هنگامی که درجه حرارت بالاتر از یخ زدگی افزایش می یابد ، این مناطق به سرعت بهبود می یابند ، اما در برخی موارد ، آسیب می تواند دائمی شود. دمایی که به خسارت دائمی منجر می شود ، بین انواع گیاهان و همچنین درجه ماندگاری گیاه متفاوت است. این دلیل دیگری است که چرا مدیریت دقیق خاک و محیط زیست و همچنین پرورش بذر در اولویت کشاورزانی است که تولید خود را در طول سال آغاز می کنند.

طرح منطقه تولید سبزیجات در فصل سرد از طرح زمینه فصل گرم مهمتر است. در فصل سرما ، خورشید با قوس کم در آسمان جنوب حرکت می کند ، که می تواند منجر به مشکلاتی در سایه زنی شود که در فصل گرم مشاهده نمی شود. فصل سرما نیز غالباً یک فصل مرطوب است که چالشهای بیشتری در مدیریت آب خاک ایجاد می کند. در شرایطی که درختان شاخ و برگ ندارند و اثر باد متوسط خود را از دست می دهند ، باد سرد نیز می تواند آسیب برساند.

صفحه ها برای جمع آوری تونل کم تنظیم شده بودند. ابتدا کیسه ها ، سپس حلقه ها را ببندید ، سپس آنها را بپوشانید. حوضچه های برافراشته و مستقیم با سطح خاک در معرض ، و رد چرخ های پوشیده برای جلوگیری از علف های هرز ، و جلوگیری از یخ زدگی کیسه ها و پوشش ها به زمین. دامنه دیگر به این شکل نیست.

مشاهده کنید
مقابله با برف در گلخانه شما

 

مقابله با برف در گلخانه

قرارگیری کامل در جنوب و شیب به سمت جنوب می تواند به ویژه در جمع آوری نور خورشید در فصل سرما مفید باشد. بنابراین گلخانه های واقع در این مسیر بهترین مکان برای رشد در طول سال هستند. مدیریت زهکشی به دلیل افزایش رطوبت در فصل سرما ، که احتمال دارد به محصولات آسیب برساند ، حیاتی است. صفحه های رشد برافراشته ، اگر بطور صحیح در شیب قرار بگیرند ، کلید بهبود زهکشی هستند. تخلیه کاشی های زیر سطحی در مزارع یا سطوح اطراف منطقه در حال رشد نیز ممکن است مفید باشد زیرا سطح آب های زیرزمینی در زمستان می تواند زیاد باشد. توسعه بادشکن های مناسب ، ، برای کاشت فصل سرما نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در چند دهه گذشته ، انواع جدیدی از سازه ها تا حد زیادی جای گلخانه ها و قاب های سرد را گرفته اند. از ورق های پلاستیکی پلی اتیلن شفاف اغلب برای پوشش گلخانه ها استفاده می شود. تونل های کم پوشیده شده با این صفحات تا حد زیادی جایگزین لاستیک های سرد شده اند. روکش های ردیف پارچه ای پلی پروپیلن جایگزین رول های کاه بافته شده و مالچ از گذشته شده است. این ماده مدرن محبوب است زیرا بسیار کارآمد است و با هزینه نسبتاً کمی به فروش می رسد. متأسفانه ، آنها در ساخت و دفع نسبتاً سمی هستند و قادرند ترکیبات پلاستیکی را در خاک و گیاهان ایجاد کنند. به نظر می رسد که آنها در ابتدای کار می توانند گاز و سرما آزاد کنند و در هنگام انتهای کاربسیار کمتر می شود. به نظر نمی رسد حرکت ترکیبات پلاستیکی در محیط رشد بیش از حد باشد و محیط خاک کار احتمالاً به موقع از شر آلودگی خلاص می شود اما باز هم کمتر بهتر است.

 

فواید ورق های پلی اتیلن و پلی پروپیلن بسیار زیاد است. با استفاده مناسب ، مواد می توانند گرمای خورشید را به داخل گلخانه افزایش دهند ، گرمای خاک را حفظ کنند و بادهای سرد را کاهش دهند یا از بین ببرند. آنها همچنین به عنوان سدی در برابر رطوبت اضافی عمل می کنند و در نتیجه محیط رشد خشک تری ایجاد می کنند. ورق پلی اتیلن شفاف از نظر جذب گرمای خورشید ، از بین بردن بادهای سرد و جلوگیری از رطوبت ، از پوشش ردیف پلی پروپیلن برتری دارد. پوشش ردیف در حفظ گرما برای محافظت از شب برتر است و می تواند بدون حلقه های پشتیبانی استفاده شود ، که اغلب کار در محیط گلخانه را تسهیل می کند. بسته به شرایط مورد نیاز ، مواد ممکن است به صورت متوالی یا حتی با هم استفاده شوند.