زنبورداران فرانسوی اعلام کرده اند بدترین برداشت عسل در نیم قرن اخیر را داشته اند.

بدترین برداشت عسل در نیم قرن اخیر
بدترین برداشت عسل در نیم قرن اخیر

تاثیرات و آسیب های تغییرات آب و هوایی بالاخره در حال نمایان شدن هستند. آب و هوای بد، تولید عسل را در سر تاسر اروپا تحت تأثیر قرار داده است و فصل گلدهی گل‌ها زودتر و کوتاه‌تر شده است.

زنبورداران فرانسوی اقرار کرده اند که در انتظار بدترین برداشت خود در چند دهه اخیر هستند، زیرا هوای سرد و مرطوب به دلیل تغییرات آب و هوایی باعث شده زنبورها نتوانند عسل تولید کنند.

اتحادیه زنبورداران UNAF اعلام کرده اند که بر اساس اطلاعات دریافتی از انجمن های منطقه ای، انتظار می رود که برداشت عسل در سال ۲۰۲۱ به ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تن برسد، که این مقدار حدود یک سوم برداشت عسل در سال ۲۰۲۰ می باشد.

کریستین پونز، رئیس UNAF می گوید:” این بدترین برداشت در تاریخِ سازمان ما خواهد بود، بدترین برداشت در حداقل ۵۰ سال اخیر!”

پونز در ادامه گفت که زنبورداران در سرتاسر اروپا تحت تأثیر این آب و هوای بد قرار گرفته اند و تغییرات آب و هوایی تأثیر پایداری بر تولید عسل خواهد داشت.

فاجعه‌بار ترین سال برای زنبورداران:

UNAF گفت که سال ۲۰۲۱ سال فاجعه باری برای تولید عسل خواهد بود زیرا، به استثنای چند منطقه نادر در فرانسه، شرایط برای زنبور عسل ها در بهار و تابستان بسیار سخت و دشوار بوده است. تابستان گذشته تابستانی همراه با دوره های طولانی یخبندان، سرما، باران و بادهای شمالی بود.

UNAF در ادامه گفت :” تغییرات آب و هوایی که زنبورداران بیش از ۱۵ سال است که متوجه خطر آن شده اند، واقعاً به ما ضربه خواهد زد.”

مشاهده کنید
طراحی پایدار در مرغداری

نتایج این تغییرات آب و هوایی:

به دلیل یخبندان و بارندگی های دیرهنگام، امسال برای دومین سال متوالی عسل اقاقیا نخواهیم داشت. این در حالی است که تولید عسل از رزماری، آویشن و خلنگ و همچنین برداشت عسل از شاه بلوط و آفتابگردان نیز بسیار کم و تقریباً صفر بوده است.

UNAF همچنین گفت که برداشت عسل جنگلی، کوهستانی و کاج نیز بسیار نا امیدکننده بوده است، زیرا فصل گلدهی بسیار کوتاه بود و تنها عسل اسطوخودوس در جنوب شرق مدیترانه محصول خوبی داشت.

این سازمان تخمین می زند که فرانسه سالانه حدود ۴۰۰۰۰ تن عسل مصرف می کند و بیش از ۳۰۰۰۰ تن عسل وارد می کند. حجم صادرات در سال جاری بسیار کم خواهد بود.

پونز در آخر می گوید:” کم کم، تغییرات آب و هوایی به کسب و کار ما آسیب می زند. با این سرعت عسل فرانسوی کمتر و کمتر خواهد شد.”


برای خواندن دیگر مقالات به مجله سایت ماکی کالا مراجعه کنید.

حیوانات خانگی (پت)