در رژیم غذایی سگ ها دقیقا چه میزان پروتئین باید وجود داشته باشد؟

میزان پروتئین در رژیم غذایی سگ ها
میزان پروتئین در رژیم غذایی سگ ها
حیوانات خانگی (پت)

سگ های مختلف بسته به سن، جثه و انرژی مورد نیازشان به مقادیر متفاوتی پروتئین نیاز دارند. یک توله سگ فعال و پرجنب و جوش به مقدار متفاوتی پروتئین از یک سگ بالغ کم تحرک یا یک ورزشکار سگ نیاز دارد. همچنین دقت داشته باشید که مقدار پروتئین مورد نیاز سگ به کیفیت پروتئینی که دریافت می کند نیز می تواند بستگی داشته باشد.

با ماکی کالا مگ همراه شوید تا بیشتر در این مورد اطلاعاتی به شما بدهیم.

توله سگ در حال رشد:

به طور متوسط، توله سگ ها به حداقل ۲۸ درصد پروتئین به ازای هر گرم غذای خشک نیاز دارند. توله سگ های نژادهای کوچک و دورگه شکم کوچکی دارند و در نتیجه بیشتر در معرض خطر بیماری هیپوگلیسمی (افت قند خون) هستند. آنها به درصد بیشتری پروتئین در هر وعده غذا نسبت به توله سگ های نژاد بزرگتر در همان سن نیاز دارند.

اما دقت داشته باشید که توله‌های نژاد بزرگ نیز اگر با پروتئین بیش از حدِ توصیه شده تغذیه شوند، می تواند باعث رشد سریع در آنها شده و در ادامه با بالغ شدن دچار مشکلات استخوانی و مفصلی شوند.

سگ های بالغ:

بیشتر سگ های بالغ فقط نیاز به انرژی متوسطی دارند. از آنجایی که آنها دیگر در حال رشد نیستند، نیازی به ترمیم یا رشد عضلانی زیادی ندارند، در نتیجه تنها به حدود ۱۸ درصد پروتئین در غذای خود نیاز دارند.

با این حال، این مقدار گفته شده حداقل مقداری است که سگ های بالغ نیاز دارند تا از سلامتی نسبی برخورددار باشند. مقادیر کمتر پروتئین فقط برای سگ هایی توصیه می شود که بیماری هایی دارند که آنها را از متابولیسم مقادیر طبیعی پروتئین باز می دارد.

مشاهده کنید
هرآنچه که باید در مورد حاملگی و زایمان گربه بدانید.

سگ هایی با نیازهای ویژه: 

سگ های ورزشکار که اغلب سگ های پرفورمنس نامیده می شوند و همچنین سگ های کار، برای حفظ ماهیچه های خود و ترمیم فرسودگی مفاصل به مقادیر زیادی پروتئین نیاز دارند. این سگ ها می توانند بین ۲۵ تا ۳۵ درصد پروتئین در غذای خود داشته باشند.

سگ های ماده ای که شیر می دهند نیز به ۲۸ درصد پروتئین یا حتی بیشتر از آن نیاز دارند. سگ های مسن در صورت آسیب به کلیه یا کبد ممکن است به درصد پروتئین کمتری نیاز داشته باشند. با این حال، سگ‌های مسنی که از سلامت خوبی برخورددار هستند، ممکن است به پروتئین بیشتری در غذای خود نیاز داشته باشند، زیرا بدن آنها برای هضم باید سخت‌تر کار کند.

حقایقی در مورد پروتئین ها: 

همه پروتئین ها یکسان ایجاد نمی شوند. منبع پروتئین و قابلیت هضم آن بر توانایی سگ در استفاده مؤثر از آن پروتئین تأثیر می گذارد. پروتئین های مبتنی بر کربوهیدرات به خوبی قابل هضم نیستند. یک وعده گوشتی که آبدار نیست، پروتئین بیشتری نسبت به یک وعده گوشتی دارد که آبدار است.

باورهای غلط پیرامون پروتئین ها:

افراد بسیار زیادی اعتقاد دارند که تغذیه سگ ها با پروتئین بیش از حد منجر به آسیب کلیه در آنها می شود. این باور نادرست است! اگر سگ سالم پروتئین اضافی توسط بدن او دفع می شود.

بعضی نیز فکر می کنند مقادیر زیاد پروتئین در غذای سگ باعث بیش فعالی سگ ها می شود. با این حال، هیچ مدرکی این ادعا را تایید نمی کند.

مشاهده کنید
چرا گربه ها خرخر می کنند؟ این صدا نشان دهنده چه چیزی است؟

برای خواندن دیگر مقالات به مجله سایت ماکی کالا مراجعه کنید.