مقابله با برف در گلخانه شما

مقابله با برف در گلخانه

مقابله با برف در گلخانه شما

آنچه در زیر می آید گزیده ای از کتابچه اندرو Mefferd با نام The Greenhouse and Hoophouse Grower است. که برای شما ترجمه شده است .

گلخانه ها این طورساخته نشده اند تا مانند ما در برابر وزن برف مقاومت کنند. زمستانی طولانی با برف روبی نامناسب ، گلخانه ها را در معرض خطر ریزش قرار می دهد. برف روبی منظم و کارآمد در طول زمستان باعث می شود تا ساعت ها گرم بمانید و گرمای گرانبهای مورد نیاز محصولات زمستانی را حفظ کنید.

کار با برف در مرحله برنامه ریزی ساخت سازه آغاز می شود. تولیدکنندگان گلخانه و گلخانه داران در هنگام بارش برف گزینه های بسیار متفاوتی دارند و اینکه گلخانه داران می توانند برف را از روی سقف ذوب کنند در حالی که کشاورز عادی نمی توانند. از بین بردن برف در یک ساختار گرم نشده به بارش برف بستگی دارد.

برف روی هاپ هاوس
در مناطق پوشیده از برف ساخت خانه های دایره ای شکل متصل به باغ ها کار عاقلانه ای نیست و پلاستیک باید قبل از فصل برف از تونل های میدان سبک متصل به آب جدا شود.

هنگامی که برف در ناودانهای یک ساختار گرم نشده جمع شده باشد ، هیچ روش خوبی برای حذف آن وجود ندارد.

تونل های صحرایی
این تونل های میدانی با افزودن کناره هایی برای روزهای خنک تر ، دریچه های قابل جمع شدن در اوج برای روزهای گرم و لوله های متصل به ناودان ها برای هدایت آب از ساختار ، برای رشد زمستانی در فلوریدا تعیین شده اند.

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که بارش برف به مقدار زیادی را تجربه می کنید و می خواهید یک خانه حلقه ای بسازید ، باید نوع دیگری از سازه را از مدلی که به ندرت برف روی ان جمع می شود ، ایجاد کنید.

شکل ان تفاوت زیادی ایجاد می کند. خانه های گوتیک با سقف های بلند بسیار بهتر از Quonset Design با سقف هایی به تدریج خمیده از جمع شدن برف جلوگیری می کنند.

عامل مهم دیگر که به زمستان آب و هوای گلخانه کمک می کند ، فاصله قوس ها است. برخی از خانه های حلقه ای در مناطق کم برف با قوس هایی با فاصله ۶ فوت (۲ متر) از یکدیگر ساخته شده اند. این تعداد قوسها و هزینه را در مقایسه با ساختمان با طاقهای هر ۴ فوت (۱.۲ متر) کاهش می دهد. اگرچه استفاده از فاصله وسیعتر وسوسه انگیز است ، اما فاصله براکت ۴ فوت در مناطقی که انتظار دیدن برف دارند استاندارد است.

مشاهده کنید
صنعت گلخانه و چالش های آن

این ساختار به پشتیبانی بیشتر از برف قبل از ریزش کمک خواهد کرد.

هیچ ساختاری از فروپاشی مصون نیست. هر کسی که گلخانه ای داشته باشد باید خود را اماده کرده باشد و پیش بینی شرایط طوفانی را بکند و در صورت جمع شدن سریع برف آماده باشد.

برف خفیف معمولاً اگر سازه از ابتدا قوی باشد مشکلی ایجاد نمی کند – خورشید بعداً می تواند آن را ذوب کند. اما کشاورزانی که در مناطق برفی زندگی می کنند ، همیشه باید برنامه ای برای پاک کردن برف قبل از شروع بارش داشته باشند.

بیل سقفی مانند بیل بلند و سبک به نظر می رسد و می تواند برای برف روبی مفید باشد زیرا در حالت اضطراری می تواند به سطح بالاتری برسد و برف را پایین بکشد. من بیل خود را در یک حوله می پیچم تا از خراشیده شدن پوشش جلوگیری کند.

گزینه دیگر حذف پلاستیک در زمستان یا غلتاندن آن به قسمت بالای سازه است تا در وهله اول از جمع شدن برف جلوگیری شود. یک مزیت اضافه شده این است که وقتی باران و برف را در آبریزها رها می کنید ، نمک هایی که می توانند با گذشت زمان در خاک رشد جمع شوند ، از بین می روند.

برف روی گلخانه
هرچند ناودانها در یخ زدایی خانه ها با حلقه مشکل دارند ، اما اغلب آنها بهترین روش برای برف روبی گلخانه ها هستند. در بسیاری از گلخانه های مناطق برف گیر یک لوله گرم کننده مستقیماً در زیر هر ناودان نصب شده است تا در صورت شروع به جمع شدن برف ، بخاری های ناودانی را برای ذوب کردن آن بالا ببریم.

آب داغ از درون ناودان عبور کرده و فضای بیشتری را برای سر خوردن برف و ذوب شدن ان ها فراهم می کند.
این کار از گرم کردن کل گلخانه برای یخ زدایی کارآمدتر است زیرا یک منطقه کوچکتر (ناودان) می تواند به جای کل توده هوا ، در دمای بالاتر گرم شود.

استفاده از ناودان برای یخ زدایی همچنین به شما امکان می دهد تا درجه حرارت طبیعی محصول را حفظ کنید ، نه اینکه بخواهید کل خانه را به طور غیر طبیعی گرم کنید.

اگر گرمای ناودان ندارید و صفحه نمایش برق دارید ، حتماً قبل از اقدام به یخ زدایی صفحه را خاموش کنید. در غیر این صورت ، صفحه نمایش وظیفه خود را انجام داده و گرمای گیاهان را پایین می آورد و از گرم شدن سریع سقف جلوگیری می کند.

مشاهده کنید
چگونه می توان به تولید بهینه ذرت دست یافت

برف روبی از دو طرف و بین سازه ها
خانه حلقه ای Quonset
نمونه ای از یک خانه Quonset بسیار ساده که طراح آن را با لوله های خریداری شده در یک فروشگاه سخت افزار و خم شده در محل ساخته است. این روش دارای محصول در زمستان ، فلفل در سبد و بادمجان در تابستان است.

چه یک باغچه یا یک گلخانه داشته باشید ، اگر در منطقه ای برفی زندگی می کنید ، ممکن است لازم باشد برای پاک کردن برف از اطراف سازه های خود برنامه ریزی کنید. به طور خاص ، برف در هنگام لغزش به سرعت در کناره های تونل جمع می شود. این دو مشکل ایجاد می کند.

هنگامی که شمع ها در امتداد دو طرف جمع می شوند ، می توانند در برف صاف از سطح تداخل ایجاد کنند.

دوم ، شمع ها می توانند آنقدر بلند و سنگین شوند که شروع به خرد کردن کناره های سازه کنند. به نظر نمی رسد این یک مشکل بزرگ باشد ، اما تونل ها برای حمل وزن از بالا به جای کناره ها طراحی شده اند و اینگونه شناخته شده است که سازه ها از طرف دیگر می ترکند زیرا توده های برف بیش از حد بزرگ می شوند.

اگر چندین تونل در کنار یکدیگر داشته باشید ، و آنها به اندازه کافی نزدیک هستند که توده های برف گیر با هم ترکیب شوند ، این توده ها با سرعت بیشتری جمع می شوند و ممکن است نیاز باشد که آنها مرتباً خارج شوند. برای جابجایی برف ، یک دستگاه برف پاک کن یا دمنده داشته باشید و برنامه ریزی کنید که آن را بر روی کجا قرار دهید.

 

قسمت های پلاستیکی
یک روش نهایی وجود دارد که می توانید برای حفظ سازه ای در صورت جمع شدن برف سریعتر از میزان برطرف شدن آن یا خراب شدن بخاری ها در هنگام طوفان برف ، از آن استفاده کنید.

اگر فکر می کنید خرابی قریب الوقوع است ، برش پلاستیک داخلی می تواند باعث صرفه جویی در ساختار با هزینه هود شود. بارش برف روی پلاستیک در گلخانه می تواند صدمه ای وارد کند و به احتمال زیاد محصولات موجود را از بین ببرد. اما گزینه بهتری نسبت به شکستن سازه است.