اصول مراقبت از خاک

اصول مراقبت از خاک

مراقبت از خاک اولین کار یک پرورش دهنده است. اگر خاک سالم باشد ، خودشان از محصولات مراقبت می کنند. با افزایش امید به زندگی کشاورزان ، ما با پرسش های جدی روبرو هستیم که در آینده نزدیک کشاورزی چگونه خواهد بود و چه کسی غذای ما را پرورش خواهد داد. بسیاری از جوانان علاقه مند به کشاورزی هستند ، اما نمی توانند زمینی با قیمت مناسب پیدا کنند ، یا از چارچوب مفهومی و اطلاعات عملی لازم برای موفقیت برخوردار نیستند.

گزیده زیر از کار مثمر ثمر: بوم شناسی ، اقتصاد و تمرین مزرعه خانوادگی مایک مدیسون که برای شما ترجمه شده است.

 

 

خاک ماده ساده ای نیست. اگر سالم باشد ، یک اکوسیستم پیچیده با معماری سه بعدی پیچیده است که توسط انبوهی از ارگانیسم ها اشغال شده است: باکتری ها ، قارچ ها ، اکتینومایست ها ، جلبک ها ، بی مهرگان ، خزندگان ، پستانداران و ریشه گیاهان عروقی. مراقبت از خاک اولین کار یک پرورش دهنده است. اگر خاک سالم باشد ، محصولات از خودشان مراقبت می کنند.

یک معیار مفید برای سلامت خاک ، تنفس خاک است ، یعنی تنفس جمعی همه ارگانیسم های خاک ، از جمله ریشه گیاهان. اگر خاک خشک ، سرد ، بسیار قلیایی ، بسیار اسیدی ، فاقد اکسیژن ، بیش از حد فشرده ، کمبود مواد مغذی مهم ، کمبود مواد آلی یا آلوده به مواد سمی باشد ، تنفس کاهش می یابد. اگرچه روشهای آزمایشگاهی برای اندازه گیری تنفس خاک وجود دارد ، می توان آنها را به سادگی با بررسی خاک درک کرد. این گیاه باید مرطوب ، گرم ، خوب کودک و معطر باشد و به وفور کرم خاکی ، بندپایان و ریشه گیاهان داشته باشد.

مشاهده کنید
جت هیتر ها چیستند و مزایا آن نسبت به سایر سیستم های گرمایشی چیست؟

 

بافت خاک ، ساختار خاک و مساحت خاک
اصطلاح “بافت خاک” به نسبت ذرات معدنی با اندازه های مختلف در خاک – شن ، لجن و رس اشاره دارد. این به راحتی قابل تغییر نیست ، بنابراین هر نوع بافت خاک هنگام خرید مزرعه خود همان بافتی است که همیشه خواهید داشت. جنبه مهم بافت خاک ، توانایی خاک در نگه داشتن آب و جذب هوا است. معمولاً خاکهای سنگین (رسی) قادرند آب را تا حد زیادی نگه دارند ، اما اغلب اکسیژن کمی دارند ، در حالی که خاکهای شنی برعکس هستند. توانایی خاک در نگهداری آب از عوامل مهم تعیین کننده روشهای آبیاری است.

منظور از “ساختار خاک” چیدمان سه بعدی اجزای خاک است که تا حد زیادی تحت کنترل کشاورز است. توزیع مواد آلی در اندازه های مختلف ، جمع شدن ذرات خاک در خرده ها ، وجود کانال های باز ناشی از بی مهرگان یا به دلیل مرگ و پوسیدگی ریشه گیاهان و نسبت آب و هوا در خاک از جنبه های ساختار خاک است. شخم زدن ، آبیاری ، مالچ پاشی محصولات ، اصلاح خاک با مواد معدنی یا مواد آلی ، مالچ پاشی و جلوگیری از تراکم از ابزارهایی است که یک کشاورز در مراقبت از ساختار خاک دارد.

 

 

هنگامی که دانش آموزان از گلخانه من بازدید می کنند ، مقداری خاک را که بیست سال یا بیشتر به آن زراعت نشده است ، حفر می کنم و قسمتهایی از آن را رد می کنم تا دانش آموزان بتوانند ساختار خاک را که پیچیده ، جالب و پر از رمز و راز زندگی است ، کانالهای کوچک باز ، قطعات ریشه و لانه حشرات زمینی ببینند. اگر ، یک محصول زمستانی بکارم و بهار بعدی آن را برداشت کنم ، و سپس خاک را بدون مزاحمت رها کنم ، می توانم یک سال بعد خاک گلخانه را حفر کنم تا ببینم ساختار چگونه تکامل یافته است. نتیجه گیری این است که در هیچ ساختار خاک وجود ندارد. تقریباً یک سال برای شروع توسعه اکوسیستم خاک کافی نیست. توسعه ساختار خاک چندین سال به طول می انجامد و به عنوان مثال ، یک دوره یک ساله ، اگرچه برای حاصلخیزی خاک و مواد آلی مفید است ، اما در ایجاد ساختار بالغ خاک سود چندانی ندارد.

مشاهده کنید
15 توصیه کاربردی و آسان برای بهبود عملکرد مرغداری شما

 

بسیاری از ابزارهای ابتکاری برای برش و مرتب سازی مجدد خاک اختراع شده است و این دستگاه ها عمده تجهیزات کشاورزی را تشکیل می دهند. اهداف شخم زنی شل شدن خاک ، ایجاد اختلال در علف های هرز و ایجاد اصلاحاتی برای رشد گیاهان است
کرم های خاکی و بندپایان محرک های فعال خاک هستند. اثر آب و باد می تواند خاک را به حرکت درآورد ، اگرچه مسطح شدن زمین تا حد زیادی از فرسایش پایه آب جلوگیری می کند.

 

 

حیوانات خانگی (پت)