آیا سگ ها می توانند بستنی بخورند؟ بستنی چه ضررهایی برای سگ شما دارد؟

آیا سگ ها می توانند بستنی بخورند؟
آیا سگ ها می توانند بستنی بخورند؟
حیوانات خانگی (پت)

آیا سگ ها می توانند بستنی بخورند؟

تقریباً همه عاشق خوردن بستنی هستند. چه چیزی بهتر از یک خوردنی شیرین و خنک در یک روز گرم؟ اما اگر سگ دارید ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا خریدن بستنی برای سگتان خوب است یا خیر. به عبارت دیگر، آیا خوردن بستنی برای سگ شما بی خطر است و آسیبی به او نمی رساند؟

نگرانی های بهداشتی

نکته اصلی این است که بستنی یک میان وعده سالم برای سگ ها نیست. در حالی که مقدار کمی از بستنی وانیلی یا انبه احتمالاً برای سگ شما ضرری ندارد و او را پیش دامپزشک نمی فرستد، اما نکته ای که وجود دارد این است که بستنی نباید یک غذای معمولی برای سگ شما باشد.

سگ های بزرگسال معده ای که واقعاً آماده تحمل لاکتوز باشد، ندارند. در حالی که آنها می توانند شیر را هنگامی که توله سگ هضم کنند (به هر حال آنها پستانداران هستند)، اما سگ های بزرگسال واقعاً نمی توانند شیر را هضم کنند.
این ناتوانی در هضم لبنیات می تواند منجر به نفخ، گاز معده، اسهال و استفراغ شود. در بیشتر موارد، احتمالاً سگ دچار گاز معده می شود. اما اگر به سگ کوچک به مقدار زیادی بستنی بدهید، واکنش سگ شما به لبنیات می تواند جدی تر از مواردی که ذکر کردیم باشد. همچنین، سگهای مبتلا به دیابت باید از بستنی دور باشند. همچنین به سگ هایی که مشکلات وزنی دارند نیز نباید بستنی بدهید.

چگونه می توان بستنی به سگ خود بدهیم بدون اینکه ضرری برای او ایجاد کند؟

اگر تصمیم دارید بستنی به سگ خود بدهید، سعی کنید بستنی با طعم میوه یا وانیل ساده به او بدهید. اما برای اطمینان خاطر بیشتر می توانید ابتدا مقدار کمی از بستنی را به اون بدهید تا ببینید معده او چه واکنشی نشان می دهد و آیا باعث ناراحتی سگ شما می شود یا خیر.

مشاهده کنید
میوه و سبزیجات در رژیم غذایی پرندگان

اگر معده سگ شما با لبنیات مشکلی داشته باشد، احتمالاً ظرف دو ساعت بعد از دادن بستنی به او علائمی مانند نفخ، گاز معده، استفراغ، ناراحتی های گوارشی و اسهال را در او مشاهده خواهید کرد.

اگر هوا گرم است و فصل تابستان است و شما می خواهید به سگ خود غذایی خنک بدهید، می توانید بستنی خانگی برای سگ خود آماده کنید که طرز تهیه بسیار آسانی دارد. موز له شده، کره بادام زمینی و کمی ماست (که لاکتوز کمتری نسبت به بستنی دارد) یک غذای بسیار خوشمزه برای سگ شما خواهد بود که می توانید آنرا نیز فریز کنید و هنگامی که هوا بسیار گرم است به او بدهید. به این ترکیب همچنین می توانید جو دو سر پرک، سیب یا سایر مواد غذایی سالم و مناسب سگ را به آن اضافه کنید.

خامه کم چرب و ماست یخ زده بدون لاکتوز نیز هر دو به طور بالقوه ای برای سگ شما مفید هستند زیرا اغلب قند کمتری دارند. مانند هر نوع غذای جدید دیگری که می خواهید به سگ خود بدهید، باید اول مقدار کمی به او بدهید تا پس از چند ساعت مطمئن شوید به آن ماده غذایی حساسیت نداشته باشد. سپس اگر بدن اون واکنش خاصی به آن غذا نداد شما می توانید مقدار بیشتری از آن ماده غذایی به او بدهید.

اگر سگ شما خودش بدون اجازه شما بستنی بخورد، چه باید کنید؟

اگر سگ شما بدون اجازه شما بستنی خورد، ابتدا سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. سپس سعی کنید متوجه شوید بستنی چه طعمی داشته و سگ شما چقدر از آن را خورده است. اگر سگ ماده غذایی خطرناکی که برای او ضرر دارد نخورده باشد، احتمالاً مشکلی به وجود نمی آید. فقط ممکن است کمی باعث گازدار شدن معده سگ شما شود آنها گازدار باشند یا کمی دچار اسهال شود، بنابراین ممکن است بخواهید بعد از ظهر را در حیاط با آنها بگذرانید.

مشاهده کنید
در رژیم غذایی سگ ها دقیقا چه میزان پروتئین باید وجود داشته باشد؟

اما اگر سگ شما بستنی با شیرین کننده های مصنوعی، آجیل، قهوه، شکلات، انگور یا کشمش خورده باشد، ممکن است کمی خطرناک تر باشد. بهتر است ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و سپس با دامپزشک سگ خود تماس بگیرید.