آیا سگ ها می توانند کلم بروکلی بخورند؟ فواید و مضرات کلم بروکلی برای سگ شما

آیا سگ ها می توانند کلم بروکلی بخورند؟
آیا سگ ها می توانند کلم بروکلی بخورند؟
حیوانات خانگی (پت)

ممکن است راضی کردن کودک چهارساله خودبرای خوردن کلم بروکلی اش سخت باشد، اما عضو چهارپای خانواده شما احتمالاً دوست دارد پنجه های خود را روی این سبزیجات محبوب بکشد.

خبر خوب این است که سگ ها می توانند کلم بروکلی پخته و خام را بخورند، به شرطی که چاشنی یا روغن اضافه شده نداشته باشد. با این حال، این سبزی را باید همیشه در مقادیر بسیار کم به سگ خود بدهید، زیرا این سبزی حاوی ایزوتیوسیانات ها (isothiocyanates) هستند که می تواند باعث سوزش معده در سگ ها شود.

آیا کلم بروکلی برای سگ ها بی خطر است؟

پاسخ کوتاه برای این سوال بله است. کلم بروکلی برای سگ ها بی خطر است. البته به شرطی که به او یک بشقاب پر کلم بروکلی ندهید یا آن را در سیر یا کره تفت ندهید. در حالی که اکثر سگ ها تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از رژیم غذایی خود دریافت می کنند، افزودن برخی سبزیجات به این ترکیب می تواند مزایای مهمی را برای سلامتی آنها به ارمغان آورد.

سگ ها نیز مانند انسان ها می توانند از میزان بالای ویتامین C ، A و B کلم بروکلی و همچنین کلسیم، فسفر، روی و سایر مواد معدنی کلم بروکلی سود ببرند. از همه مهمتر این سبزی حاوی چربی بسیار کمی است و آن صدای تولید شده زیر دندان سگ شما برای او بسیار لذت بخش خواهد بود.

آیا خوردن کلم بروکلی می تواند برای سگ ها مفید باشد؟

مواد مغذی موجود در کلم بروکلی می تواند به بهبود سلامتی سگ شما از بینایی تا سیستم عصبی آنها کمک کند و حتی باعث بهبود بهتر و سریعتر زخم ها نیز می شود.

کلم بروکلی سرشار از ویتامین K است، که بسیاری بر این باورند که این ویتامین تراکم استخوان را در سگ ها افزایش می دهد و به سگ شما کمک می کند تا استخوان هایی قوی تر و سالم تری بسازد. که این ویژگی برای سگ های مسن و همچنین سگ های جوان و پرانرژی برای حمایت بیشتر از آنها بسیار مفید است.

مشاهده کنید
همه چیز درباره آنچه که باید در مورد غذای گربه بدانید

سطوح ویتامین C که در کلم بروکلی وجود دارد همچنین می تواند به سگ های مسن کمک کند تا از بیماری های خاصی جلوگیری کنند. و علاوه بر این پتاسیم موجود در کلم بروکلی نیز یک ماده معدنی است که می تواند به سلامت قلب در انسان و سگ کمک کند.

کلم بروکلی را می توانید به صورت خام یا پخته به سگ خود بدهید. اما سگ ها مانند انسان ها اغلب غذاهای حاوی فیبر پخته شده را راحت تر هضم می کنند. با این حال، مطمئن شوید که هیچ ادویه، روغن یا چاشنی در حین پخت و پز مانند کره به کلم بروکلی اضافه نشده باشد، زیرا می تواند برای سگ شما مضر باشد. افزودنی هایی مانند سیر یا پیاز در واقع برای سگ ها بسیار سمی هستند.

خطرات کلم بروکلی برای سگ ها:

مانند همه غذاها، برای کلم بروکلی نیز باید حد اعتدال را رعایت کنید (و البته با تأیید دامپزشک حیوان خانگی خود). یک خطر کوچکی که در ارتباط با سبزیجات تیره وجود دارد که پیش تر نیز ذکر کردیم این است که گل کلم بروکلی حاوی ایزوتیوسیانات ها هستند که می تواند باعث سوزش معده خفیف و در مواردی خاص شدید در برخی از سگ ها شود.

ایزوتیوسیانات ها یک ترکیب گیاهی مبتنی بر گوگرد هستند که در بسیاری از انواع سبزیجات سبز تیره از جمله کلم بروکلی، کلم پیچ و کلم یافت می شوند. انسان ها می توانند با خیال راحت ایزوتیوسیانات ها را مصرف کند اما در سگ ها، خوردن کلم بروکلی زیاد می تواند کشنده باشد. حتی گفته می شود که ایزوتیوسیانات ها در بدن ما انسان ها در برابر انواع خاصی از سرطان یا رشد تومورها از ما محافظت می کنند.

مشاهده کنید
آیا سگ ها می توانند بستنی بخورند؟ بستنی چه ضررهایی برای سگ شما دارد؟
نتیجه گیری:

هر سگ منحصر به فرد است و ممکن است آنچه برخی از سگ ها را اذیت می کند برای تغذیه برخی دیگر از سگ ها حتی بسیار مناسب باشد. مثل همیشه، حتماً قبل از دادن کلم بروکلی به سگ خود با دامپزشک او مشورت کنید. و سپس برای اولین بار مقداری کمی از کلم بروکلی را به سگ خود بدهید و مدتی او را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که سیستم گوارش او دچار مشکل نمی شود و حالش بد نمی شود.

اگر فکر می کنید سگ شما بیش از حد مجاز کلم بروکلی خورده است، اولین علائمی که باید مراقب آن باشید اسهال، استفراغ یا سایر علائم ناراحتی معده، مانند ناله کردن او است. اگر سگ شما این علائم را دارد باید سریعا او را پیش دامپزشک اش ببرید.

ساقه کلم بروکلی علاوه بر ناراحتی احتمالی معده یا حتی سمیت، خطر خفگی نیز دارد، زیرا می تواند منجر به انسداد مری به ویژه در نژادهای کوچکتر شود.

در آخر اگر می خواهید کلم بروکلی به حیوان خانگی خود بدهید، باید آن را به صورت تکه های کوچک خرد کنید و در حالت ایده آل، ابتدا با بخار آبپز کنید. ساقه کلم بروکلی اگر بخارپز شده باشد قابل خوردن است، اما برای کمک به هضم بهتر توله سگ شما و البته جلوگیری از خفگی قبل از بخارپز کردن و خرد کردن، ابتدا پوست های سخت تر ساقه ای آن را جدا کنید.


برای خواندن دیگر مقالات به مجله سایت ماکی کالا مراجعه کنید.