همه چیز درباره آنچه که باید در مورد غذای گربه بدانید

غذا گربه
حیوانات خانگی (پت)

غذای گربه ها چیست؟ گربه ها چه می خورند؟

گربه ها از خوردن غذاهای متنوعی که دارای پروتئین و کربوهیدرات باشد لذت می برند. اگر در حال آماده شدن برای سرپرستی گربه هستید یا شاید هم گربه دارید، احتمالاً از خود می پرسید که گربه ها چه چیزی می توانند بخورند. برای یادگیری آنچه باید به گربه خود غذا دهید، ادامه مطلب را بخوانید.

گربه ها گوشتخوار، علف خوار یا همه چیزخوارند؟

گربه ها گوشتخوار هستند. جان دمپسی، مدیر ارشد تغذیه کمپانی پورینا (تولید مواد غذایی برای حیوانات) توضیح می دهد: “گربه ها هنگامی که بخشی از رژیم غذایی آنها از منابع حیوانی تامین شود، واقعاً خرسند می شوند.” برخی از غذاهای غنی از پروتئین که گربه ها دوست دارند بخورند عبارتند از:
-ماهی سالمون
-ماهی قزل آلا
-شاه ماهی
-ماهی خال مخالی
-ماهی تن
-ماهی سفید
-مرغ
-بوقلمون
-گوشت قرقاول
-گوشت گاو

گربه ها چه چیزی می توانند بخورند؟

گربه ها نیاز دارند پروتئین بخورند. برخلاف انسان ها و حیواناتی مانند سگ ها، پروتئین، منبع اصلی تولید انرژی در رژیم های غذایی گربه ها است. اما این بدان معنا نیست که گربه ها نمی توانند غلات، سبزیجات و میوه بخورند. گربه ها می توانند همه این غذاها را بخورند. فقط هضم بعضی از آن ها برای گربه ها راحت تر از بقیه خوراک ها است.

چرا غذای گربه ها مواد دیگری غیر از پروتئین نیز دارند؟

گربه ها می توانند مواد مغذی انواع مواد غذایی را هضم و استفاده کنند. متخصصان تغذیه حیوانات خانگی این را می دانند و مواد خوراکی را با توجه به نیاز گربه ها تولید می کنند. موادی که آنها انتخاب می کنند برای گربه ها مفید است، طعم خوبی دارند و به راحتی قابل هضم هستند که اکثر آن ها در سایت ماکی کالا در بخش غذای گربه موجود است.

غذای گربه

چگونه می توانم گربه خود را خوش خوراک تر و کمتر بهانه گیر تربیت کنم؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است از خود بپرسید که آیا گربه شما ایرادگیر است یا حوصله اش سر رفته یا غذا را دوست ندارد؟ گربه ها می توانند از غذا خسته شوند. و هنگامی که گربه شما از وعده های غذایی خود خسته می شود، ممکن است شروع به رد کردن غذای خود کند و از خوردن آن امتناع کند. اما اگر همه چیز را برای او جالب و هیجان انگیز نگه دارید، ممکن است او کمتر سختگیری کند.

مشاهده کنید
آیا سگ ها می توانند بستنی بخورند؟ بستنی چه ضررهایی برای سگ شما دارد؟

دمپسی توضیح می دهد: “گربه ها معمولاً تنوع را دوست دارند. صاحبان آن ها می توانند با معرفی غذاهای جدید، میل تنوع پسند بودن آن ها را ارضا کنند.” او در ادامه اضافه می کند: “یک راه ساده که صاحبان گربه می توانند انجام دهند این است که غذای خشک گربه را کمی در آب بیاندازند و خیس کنند. زیرا غذا های مرطوب معمولا دارای طعم های متنوع تری هستند.”

آیا گربه ها به روتین غذایی احتیاج دارند؟

بعضی از گربه ها ممکن است یک برنامه غذایی منظم را دوست داشته باشند. اما اگر گربه شما اضافه وزن دارد، تعیین زمان و مقدار تغذیه می تواند به کاهش وزن او کمک کند. به طور کلی، گربه ها دوست دارند که وعده ی غذایی خود را به یکباره تمام نکنند و در طول روز به طور مداوم کم کم غذا بخورند. در حالی که می توانید این کار را با غذای خشک انجام دهید، اما کل روز بیرون گذاشتن دیگر غذاها تر بی خطر نیست، بنابراین آن ها را در زمانی سرو کنید که می توانید بلافاصله آن را تمیز و جمع کنید.

گربه ها علاوه بر غذای گربه چه چیزی می توانند بخورند؟

غذاهای بسیار زیادی وجود دارند که می توانید به گربه خود بدهید. فقط بهتر است که مانند تشویقی یا تریت با آن ها برخورد کنید. برخی از آن ها که برای گربه ها ضرری ندارد می تواند شامل موارد زیر باشد:
-بلوبری
-تخم مرغ
-خربزه

بهتر است دقت کنید که گربه ها به گوشت احتیاج دارند، در نتیجه نباید به آنها رژیم گیاهخواری بدهید. آنها همچنین به تعادل خوبی از چربی ها، کربوهیدرات، ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه که عناصر سازنده پروتئین هستند، نیاز دارند. توجه داشته باشید که نیازهای غذایی گربه ها با افزایش سن و شرایط سلامتی آن ها تغییر می کند.

 

گربه ها چه چیزهایی نمی توانند بخورند؟

این لیست به هیچ وجه لیست کاملی است از همه چیز هایی که گربه شما نباید بخورد نیست. فقط بهتر است هروقت می خواهید این موارد را به آن ها بدهید به خاطر داشته باشید، زیرا این غذا ها برای گربه های شما بسیار سمی هستند. غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از:

مشاهده کنید
مراقبت آسان از زخم ها در حیوانات خانگی به چه صورت است؟

-کشمش / مویز

-انگور

-شکلات

-پیاز و سیر

-قهوه یا محصولات کافئین دار – کافئین فقط در چای و قهوه یافت نمی شود، بلکه در کاکائو، شکلات، کوکا کولا و نوشیدنی های محرک نیز وجود دارد. این ماده را می توان در برخی از داروهای سرماخوردگی و مسکن نیز یافت، بنابراین هرگز این موارد را در دسترس آن ها قرار ندهید.

خمیر نان

-آووکادو

-آجیل

-میوه های دارای هسته ی سخت مانند هسته انبه یا هسته های زردآلو

-هسته ی میوه ها

-چوب ذرت یا بلال

-گوجه فرنگی

-قارچ

-شیر و سایر محصولات لبنی – این یکی عجیب به نظر می رسد، زیرا اغلب بچه گربه ها را می بینید که در یک کاسه شیر می خورند. اما گول نخورید، بیشتر گربه ها در حقیقت به لاکتوز حساسیت دارند.

-استخوان های پخته شده قطعی ترین ممنوعیت غذایی هستند، همانند ماهی. گرچه گربه ها غذای سالم مانند ماهی را دوست دارند، اما بهتر است هر از چند گاهی به عنوان تشویقی به آن ها داده شود. و دقت داشته باشید که ساردین، ماهی تن یا سالمون بهترین گزینه ها برای گربه شماست. اما همیشه مراقب استخوان های ماهی ها باشید.


دقت در رژیم غذایی گربه برای سلامتی آنها ضروری است، بنابراین صاحبان آن ها باید به این موضوع دقت کنند. اگر در مورد غذا ای شک دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با دامپزشک گربه ی خود صحبت کنید.