صرفه جویی در مصرف آب در کشتارگاه های صنعتی

صرفه جویی در مصرف آب در کشتارگاه های صنعتی

سالانه میلیون ها لیتر آب در مراکز صنعتی مثل کشتارگاه ها استفاده می شود. اما آب یک مایه حیاتی و کمیاب است. با کاهش میزان لیتر در هر مرغ ، به راحتی می توان از اتلاف سرمایه جلوگیری کرد. این باعث صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه هر کیلو مرغ فرآوری شده نیزمی شود.

ما در وبلاگ ماکی کالا سعی داریم که با پیشنهاد روش ها و نکات کیفیت پرورش و کار تولیدی شما را بالا ببریم
فرآوری مرغ در کشتارگاه نسبت به دیگر محصولات دامی آب کمتری مصرف می کند. با این وجود ، علیرغم این واقعیت مثبت ، صنعت مرغ گوشتی از مسئولیت بزرگ اجتماعی خود در مورد کاهش مصرف این مایع ارزشمند آگاه است. به هر حال ، منابع آب جهان به طور فزاینده ای رو به کمی و ارزش ان روبه سوی گرانی گذاشته است. بنابراین ، مدیریت تصفیه خانه کشتارگاه باید فرصت های جدیدی را برای کاهش استفاده از آب برنامه ریزی کند. نه تنها این ، بلکه شما باید از شرایط بهداشتی مناسب برای داشتن یک محصول نهایی خوب و ایمن اطمینان حاصل کنید.

فرصت های بهبود
فلسفه تولید مرغ های بیشتر با آب کمتر ، مستلزم این است که همه افراد به طور مداوم و از نزدیک جزئیات کار خود را کنترل کنند. یک نمونه از این موارد شستشوی خوب مرغ است. این کار به مقدار زیادی آب احتیاج ندارد ، اما در عوض فشار مناسب ۲۵-۳۰ psi در بالای زیرساخت قرار دارد. خطوط لوله آب باید مطابق فرآیند خاصی طراحی شوند: تصفیه ، پروسه فراوری و اماده سازی مرغ ، توالت و غیره را در بر بگیرد.

 

 

در حین کار باید تأمین آب به طور مداوم کنترل شود تا اطمینان حاصل شود که در هنگام کار تعمیر و نگهداری ، هیچ نشت فاضلاب یا تنظیمات نادرستی انجام نشده است. اقدام مهم دیگر استفاده مجدد از تصفیه آب در عملیات پایین دست است. و به مرتب ، منابع جدید تأمین آب ، مانند آب زیرزمینی و / یا آب باران ، باید مورد بررسی قرار گیرند.

فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب
ثابت شده است که چشم چیزی را که مغز نمی داند به طور کامل درک نمی کند. بنابراین ، به دلایل زیر مصرف آب به ازای هر مرغ در بسیاری از کشتارگه ها زیاد در نظر گرفته می شود.

اول ، اعتقاد بر این است که یک شستشوی خوب به آب زیادی احتیاج دارد. به همین دلیل ، بسیاری از کشتارگاه ها برای شست و شو از دوش استفاده می کنند.
ثانیاً ، به محض اینکه اولین مرغ در نوار نقاله کشنده سقفی معلق شد ، به طور همزمان ماشین آلات برداشت و شستشو به کار می افتند. نوار نقاله بالایی و همه دوش ها را می توان به راحتی جدا گانه روشن کرد تا مرغ ها را بعداً بشویند ، زیرا مرغ ها پس از حدود ۱۰ دقیقه به این قسمت می رسند.
زیرساخت های حمل و نقل آب قبل ، حین و بعد از تصفیه نیز مسئله مهمی است. در این مرحله ، لازم به یادآوری است که گیاه می تواند از آب های استفاده شده مختلف استفاده کند:

مشاهده کنید
چگونه خورشید میزان بار تولید کنندگان تخم مرغ را کاهش می دهد

آب آشامیدنی سالم که برای نوشیدن مرغ ها استفاده شده است .
آب تصفیه شده (مجدداً استفاده شده) که تحت گند زدایی اساسی قرار می گیرد ، مانند محل های شستشوی مرغ هایی که منتظر ادامه فرایند هستند.
آب صنعتی برای تأمین دیگهای بخار و برخی تجهیزات برودتی مناسب است و همچنین مهم است که بدانیم بسیاری از خطوط لوله برای انواع مختلف از مصارف آب باید استفاده شوند.

بدون عمل هیچ برنامه ای وجود ندارد
فلسفه موفقیت آمیز مدیریت خودروساز ژاپنی تویوتا “GIMPA” نامیده می شود. این فلسفه همچنین می تواند در پردازش طیور با مشاهده روند کار در محل کار ، به جای داشتن صفحه نمایش در دفاتر که فقط بخشهای مختلف فرآیند را نشان می دهد ، اعمال شود.

در هنگام بازدید از کارخانه مشخص می شود که بیشتر اوقات هیچ کس تصاویر و نوشته های موجود در این صفحه ها را مرور نمی کند. بنابراین ، هدف نظارت بر زمان واقعی محقق نمی شود. در نتیجه ، همیشه آب هدر می رود به دلیل:

شلنگ های شکسته بدون شیر کنترل
شیلنگ یا اتصالات لوله و تجهیزاتی که به درستی تنظیم نشده اند
شیرآلات دارای پیچ و مهره فرسوده. از این رو ، حتی زمانی که انها را میبندید ، هنوز قطره قطره از ان اب میرود.
برخی از دستگاه های تهویه یا کولر نشتی دارند که در محل اتصال واحدها رخ می دهد. گاهی اوقات جوشکاری ضعیف نیز می تواند باعث نشتی شود که برای چندین روز ادامه دارد.
زیرساخت های کافی
همانطور که قبلا ذکر شد ، مهم است که درک کنیم این کارخانه خطوط لوله مختلفی برای اهداف زیر دارد:
تامین اب مورد نیاز دستگاه های خنک کننده
تجهیزات و امکانات آب پروسه فرآوری مرغ. این لوله ها باید دارای سیستم اتصال سریع ، مشابه سیستم هوای فشرده باشند و برای پر کنی ، برش های گردن ، سنگدان و غیره استفاده می شوند. این طرح یکپارچگی شلنگ ها را حفظ می کند.
در مناطق ذخیره سازی که پرندگان در انتظار ذبح شدن هستند و در منطقه ای که در نوار نقاله کشتار هوایی معلق هستند: آب باید دوباره استفاده شود. این لوله جداگانه به مخزنی متصل می شود که بخشی از فاضلاب تصفیه اولیه را انجام می دهد تا مواد جامد (پرها ، روده ها و غیره) را جدا کند. این چربی ها با استفاده از فناوری “DAF” قابل جدا سازی هستند. از این آب می توان برای شستن توالت فرنگی نیز استفاده کرد.
تجهیزات تأمین و تهویه آب دیگ بخار: برای این منظور ، پسماند آب پس از عبور از سیستم DAF از طریق فناوری Tri-Decanter (جداسازی چربی ها ، جامد و آب) ادامه می یابد. همچنین برای جلوگیری از ایجاد مشکلات رسوبی به تدریج در لوله و تجهیزات ، کنترل pH و سختی آب نیز مهم است.
طراحی تونل خون برای استفاده از خون مرغ باید دارای ویژگی های بسیار خاصی باشد: زمان انعقاد خون مرغ بسیار بیشتر از زمان انعقاد در پستانداران است. بنابراین به علت گرانروی پایین ، برای هدایت خون به مخزن ذخیره مربوطه نیازی به آب نیست تا سپس برای ابیاری گیاهان از ان استفاده کرد.

مشاهده کنید
نکاتی در مورد روش های جوجه کشی یا هچری و مزایا و معایب آنها

 

اقدامات اصلاحی
استفاده از نظارت “Gemba” امکان نظارت موثر ، ارزیابی و انجام اقدامات اصلاحی را در زمان واقعی فراهم می کند. این امکان را به مدیران مسئول می دهد که همیشه در محل کار خود باشند ، و امکان پیگیری فرآیندهای زیر را فراهم می کند:

هنگامی که پردازش در اوایل روز آغاز می شود ، تمام مراحل و ماشین های موجود در خط باید به ترتیب کار کنند. هنگامی که مرغ ها از طریق هر دستگاه حرکت می کنند ، دریچه های کنترل آب آنها باید باز شود.
سطح آب از پیش پر شده فریزر ، پیش خنک کننده ، کولر لاشه و شیروانی ها را کنترل کنید تا در هنگام شروع سیستم هم زدن ، آب از بین نرود. این وضعیت هنگامی که یخ اضافه شده به کولرها ، لاشه ها و شیروانی ها به این ماشین ها منتقل می شود ، خطرناک تر می شود.
برای شستن سنگدان های مرغ و پا ها در هنگام کار یک نازل مخصوص توصیه می شود.
سود قابل توجهی می توان از طریق سنگدان و پای مرغ به دست آورد
برخی از کشتارگاه ها در حال حاضر مخازن یا حوضچه های خصوصی برای ذخیره آب باران بدون هزینه دارند. بسته به نوع کاربرد در کارخانه ، می تواند برای بسیاری از فرآیندهای فوق استفاده شود.

به طور خلاصه ، بسته به اندازه ، فناوری استفاده شده و زیرساخت های کشتارگاه ، میزان مصرف آب از ۱۲ تا ۱۸ لیتر در هر مرغ است.

اگر ایده های فوق و سایر ایده های خلاقانه اجرا شود ، پس انداز حداقل ۴ لیتر آب در هر مرغ امکان پذیر است. با فرض فراوری روزانه ۱۰۰۰۰۰ مرغ ، پس انداز ۴۰۰۰۰۰ لیتر یا ۴۰۰ متر مکعب تقریباً ۱۲۵۰۰۰ متر مکعب در سال خواهد بود. این مقدار زیاد آب تأثیر مثبتی در کاهش هزینه های عملیاتی تصفیه خانه فاضلاب کشتارگاه ها دارد و به کاهش هزینه یک کیلو مرغ تصفیه شده کمک می کند.

حیوانات خانگی (پت)