چرا مرغ ها امروزه نسبت به گذشته بزرگتر شده اند؟

چرا مرغ ها امروزه نسبت به گذشته بزرگتر شده اند؟

امروزه مرغ ها در حقیقت بزرگتر و سریعتر رشد می کنند! از آنجا که تقاضا برای مرغ به عنوان یک منبع پروتئین ، به ویژه قسمت های پر طرفدار مرغ مانند سینه یا ران افزایش یافته است ، پرورش دهندگان برای ایجاد جوجه های بزرگتر و سالم تلاش کرده اند تا این تقاضا را برآورده کنند.

در پرورش جوجه های گوشتی ، کشاورزان و تولیدکنندگان بر اندازه و سلامت تمرکز یکسانی دارند. مراقبت از حیوانات برای کشاورزان و صنعت بسیار مهم است و در هر مرحله از تولید و فرآوری اقدامات لازم انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که سلامت جوجه ها به خوبی حفظ شده است.

 

 

حتی قبل از جوجه ریزی مرغ گوشتی ، زندگی سالم تری نسبت به مرغ حتی ۲۵ سال پیش دارد که از این طریق بزرگتر و سالم تر پرورش می یابد:

پرورش اصلاح شده واصلاح نژاد مدرن

شرایط بهتر زندگی مرغ ها از طریق پرورش در سوله های کنترل شده از نظر آب و غذا و محافظت در برابر شکارچیان و دمای شدید هوا

اقدامات به روز امنیت زیستی برای جلوگیری از بیماری ها

برنامه های تغذیه سالم با خوراک متناسب با هر مرحله از زندگی مرغ

مراقبت روزانه توسط کارگران

نظارت منظم دامپزشک و استفاده از واکسن برای جلوگیری از بیماری

 

 

برسی تزریق هورمون

تصور عموم این است که هورمون یا استروئید تزریق شده است . در حالی که هیچ مرغی که خریداری می کنید حاوی هورمون یا استروئید اضافه نیست ، صرف نظر از اینکه در برچسب توضیح محصول نوشته می شود یا نه در واقع ، استفاده از هورمون ها از چندین سال پیش به طور آشکار توسط قانون سازمان غذا و داروی ایران ممنوع شده است.

مشاهده کنید
تلقیح مصنوعی در طیور

 

مهندسی ژنتیک

هیچ مرغ موجود در بازار برای هر هدفی از نظر ژنتیکی اصلاح نشده است.

هنگامی که مرغ به فرآوری رسید ، ما همچنان به دنبال نشانه های سلامتی هستیم. تمام گوشت طیور از نظر کیفیت ، علائم بیماری ، مشکلات اندام و پا و کبودی به دقت بررسی می شود – این همه شاخص های خوبی برای سلامتی پرنده قبل از رسیدن به دست مشتری است. گوشت مرغ که از این بازرسی عبور نکند ، از منبع غذایی حذف می شود. حتی با افزایش اندازه مرغ ها ، مقدار گوشت طیور که در این مرحله از بازرسی رد شده است (که اصطلاح فنی آن “محکومیت” است) کاهش عمده ای پیدا کرده است – نشان می دهد که سلامتی پرندگان با گذشت زمان به طور مداوم بهبود می یابد .

 

یکی دیگر از اقدامات خوب که نشان دهنده بهبود در سلامت پرندگان است ، این واقعیت است که جوجه های امروزی در مقایسه با ۲۵ سال پیش ،قادر به افزایش وزن سریعتر هستند ، به این معنی که منابع طبیعی کمتری استفاده می شود و ضایعات کمتری نیز در این فرآیند ایجاد می شود. اکنون مرغ ها برای رشد به هفت درصد خوراک کمتر در هر پوند نیاز دارند.

همه این پیشرفت ها منجر به کاهش ۴۵۰ درصدی میزان مرگ و میر جوجه ها در مرغداری ها شده است ، در حالی که این مقدارتنها چند درصد در دهه قبل بوده است. این مقداری است که ما به آن افتخار می کنیم ، اما می دانیم که هنوز باید کارهایی برای ادامه بهبود مراقبت از پرندگان خود انجام شود.

مشاهده کنید
نحوه کنترل سطح آمونیاک در مرغداری ها