روشی که شیر را بیش از ۶۰ روز تازه نگه می دارد، چیست؟

روشی که شیر را بیش از 60 روز تازه نگه می دارد
روشی که شیر را بیش از 60 روز تازه نگه می دارد

در دو سال اخیر یک شرکت استرالیایی برای اولین بار در جهان روش جدیدی که شیر را بیش از ۶۰ روز تازه نگه می دارد کشف کرده که در نتیجه آن شیر ۱۰۰% طبیعی برای مصرف انسان بیش از ۶۰ روز تازه و سالم می ماند.

فناوری توسعه یافته شرکت Naturo توسط اداره ایمنی مواد غذایی استرالیا، Dairy Food Safety Victoria) DFSV)، به عنوان روشی جایگزین برای پاستوریزه کردن شیر خام به تایید رسیده است. این فناوری همچنین به طور مستقل توسط یک سازمان دانش بنیان استرالیایی مورد آزمایش و اعتبارسنجی قرار گرفت.

پاستوریزه کردن شیر فرآیندی است که در آن با گرم کردن شیر و رساندن آن به دمایی خاص برای یک دوره زمانی مشخص، باکتری های مضر آن را می کشند. این روش در ابتدا توسط لوئیس پاستور در سال ۱۸۶۴ به وجود آمد. در این پروسه ارگانیزم های مضر بیماری هایی مانند لیستروئید، تب تیفوئید، سل، دیفتری و بروسلوز از بین می روند.

این فناوری جدید چیست؟

در حال حاضر یک شرکت استرالیایی با نام Naturo یک تکنولوژی جدید پیشرفته شیر تولید کرده است که این امکان را می دهد شیر تازه ای که در یخچال قرار گرفته است، به مدت ۶۰ روز ماندگار بماند. این تکنولوژی که حدودا پیش از دو سال پیش کشف شد، اولین پیشرفت در جهان است که باعث می شود پاتوژن های بیشتری نسبت به روش پاستوریزاسیون از شیر حذف شود و شیر را تا بیش از ۶۰ روز تازه نگه دارد.

جف هاستینگز، بنیانگذار و مدیر عامل Naturo در مصاحبه ای گفت: “تفاوت اصلی بین شیر تولید ما و شیرهای پاستوریزه این است که ما شیر را برای قابل مصرف بودن حرارت نمی دهیم. این روش شیر را بیشتر به حالت اولیه طبیعی خودش نگه می دارد که در علم تغذیه ثابت شده است، بهتر از شیر معمولی است. ”

مشاهده کنید
هر چند وقت یکبار می توان شیر بز را دوشید؟

او در ادامه توضیح داد:” در روند پاستوریزه کردن، شیر حداقل تا ۷۲ درجه سانتیگراد به مدت حداقل ۱۵ ثانیه گرم می شود تا برای مصرف ایمن شود در حالیکه ما قادر به کشتن پاتوژن ها بدون تکیه بر گرما هستیم. پاستوریزه کردن شیر سبب امن تر شدن آن می شود، اما فعالیت آلکالن فسفاتاز را که به عملکرد کبد و استخوان کمک می کند، از بین می برد. مسئله ای دیگر که در روند پاستوریزه کردن شیر مهم است، این است که در طی گرم کردن آن ویتامین B2 و B12 کاهش میابد. شیر ما مثل شیر تازه گاو است و برای شما امن تر، بهتر و ماندگارتر است و مزایای بیشتری برای سلامتی شما دارد.”

نکته هایی دیگر در مورد این شرکت و شیر تولیدی آن:

شیر Naturo را می توان در تولیدی هایی که شیر غیر پاستوریزه یا شیر خام را ترجیح می دهند (برای مثال در پنیر سازی و بسیاری از شرکت های لبنی) استفاده کرد.

فناوری اختراع شده توسط Naturo باعث می شود که شیر به جای ارسال به وسیله هواپیما، به وسیله کشتی نیز در سراسر جهان از جمله ژاپن، چین، مالزی، سنگاپور و اندونزی صادر شود. در حالی که این پروسه فعلا فقط برای شیر گاو استفاده می شود، اما این امکان وجود دارد که برای شیر شتر، بز، گوسفند و غیره نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

Naturo در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری برای یک کارخانه آزمایشی در استرالیا است که قادر به تولید ۱۰ میلیون لیتر شیر در سال باشد. این کارخانه به شرکت اجازه می دهد محصولات تجاری خود را تحت نام تجاری خود برای بازار داخلی و آسیایی تولید کند.


مشاهده کنید
مبارزه با بیماری تنفسی گاو (BRD) از گله آغاز می شود

برای خواندن دیگر مقالات به مجله سایت ماکی کالا مراجعه کنید.

حیوانات خانگی (پت)