صنعت طیور جهان همچنان با ورم روده نکروزه دست و پنجه نرم می کند

صنعت طیور جهان هنوز با ورم روده نکروزه دست و پنجه نرم می کند

درمان و سلامتی و پیشگیری از و بیماری
سخنرانان در دومین کنفرانس بین المللی التهاب روده آنترویت نکروتیک (NE) ، همچنان در گوشت های مرغ های گوشتی پرورش یافته بدون آنتی بیوتیک به عنوان یک چالش جدی باقی مانده و جلوگیری از بیماری به معنای کنترل عوامل مستعد کننده و اجرای یک برنامه دقیق برای کنترل کوکسیدیوز است.

جان اسمیت ، DVM ، الکتریون LLC ، یک شرکت مشاوره طیور در بالدوین ، جورجیا ، گفت که در یک نظر سنجی در سال ۲۰۱۶ از دامپزشکان طیور آمریکا در مورد بیماری های مهم ، شمال شرقی ایالات متحده در رتبه دوم مهمترین بیماری کوکسیدیوز قرار گرفت.

اسمیت در یک کنفرانس شمال شرقی که اوایل سال جاری در دنور ، کلرادو برگزار شد به حاضران گفت ، جوجه هایی که بدون آنتی بیوتیک پرورش می یابند اکنون ۴۵٪ از تولید مرغ گوشتی در ایالات متحده را تشکیل می دهند و سالانه ۶ میلیارد دلار برای شمال شرقی صنعت هزینه می کنند – هزینه ای که احتمالاً افزایش می یابد.

تعریف مشکل
چندین سخنران خاطرنشان کردند که التهاب روده آنترویت نکروتیک در طیور توسط باکتری Clostridium perfringens (CP) ایجاد می شود ، که بسیار انعطاف پذیر است و از بین بردن آن در مزارع گوشتی دشوار است.

Dan Karunakaran ، DVM ، PhD ، Arm & Hammer ، گفت که نظرسنجی وی نشان می دهد که میزان CP در گوشت گوسفند و بوقلمون نیز از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در حال افزایش است ، که به گفته وی با افزایش سریع تولید NE مرتبط است – از ۴٪ در سال ۲۰۱۴. ۲۰۱۳ به ۴۰٪ در سال ۲۰۱۷.

نتایج این نظرسنجی ، که شامل ۲۰ مرغ و ۲۵ مجتمع بوقلمون بود ، نشان داد که میزان بروز و شدت NE با چرخه ارگانیسم های Eimeria که باعث کوکسیدیوز انگلی می شوند ارتباط دارد. کاروناکران گفت حتی پرندگان سالم نیز فلج مغزی کمی دارند.

وی گزارش داد ، در مرغ های گوشتی ، میزان CP در پرندگان در سن سه هفتگی بیشتر بود ، در حالی که در بوقلمون ، CP در ده هفتگی افزایش یافت.

 

 

فیلیپ ون امرسل ، دکترای دانشگاه گنت ، بلژیک ، گزارش یک نظرسنجی جهانی را که او در مورد شیوع NE انجام داده است ، به نظر می رسد بین ۶ تا ۷ درصد باشد. وی گفت ، با این حال ، داده های جهانی خوبی در مورد خاور نزدیک در دسترس نیست ، تعاریف خاور نزدیک در مناطق مختلف متفاوت است ، و شیوع به طور گسترده ای بر اساس مناطق متفاوت است.

وی اظهار داشت که شمال شرقی آسیا بالاترین نرخ NE را دارد ، اگرچه تعداد مشخصی ارائه نکرد. وی گفت: ۲۲ تا ۳۱ درصد گله های پرندگان در بلژیک نیز دارای NE هستند.

عوامل اتیولوژیک
چندین سخنران اهمیت عوامل مستعد کننده ای را که باعث تکثیر CP و ظهور NE می شود ، برسی کردند.

ون امرسل کوکیدیوز ، مایکوتوکسین های موجود در خوراک ، رژیم های غذایی با پروتئین بالا ، سرکوب سیستم ایمنی و آسیب روده را از مهمترین عواملی دانست که باعث ایجاد بیماری NE می شود. وی گفت: هدف اصلی از کنترل NE مهار این عوامل مستعد کننده و محافظت از سلولهای اپیتلیال روده پرنده است.

از دیگر فاکتورهای ذکر شده در این کنفرانس می توان به تراکم ذخیره و رطوبت زیاد اشاره کرد.

مشاهده کنید
مرغ‌ های تخمگذار و روش های پرورش آنها

 

 

مارک جنکینز ، آزمایشگاه بیماری های انگلی و میکروبی ، ARS ، USDA با اشاره به رابطه آشکار بین کوکسیدیوز و NE ، گفت که E. maxima و سایر ارگانیسم های زنده موجود در مزارع در یک مطالعه قبل از قرار دادن جوجه در ۳۵ خانه از ۶۰ خانه آزمایش شده است.

تخمهای زنده قبل از قرارگیری به این معنی است که جوجه ها به حفاظت فوری احتیاج دارند. جنکینز گفت: در برنامه هایی که جوجه ها علیه کوکسیدیوز واکسینه می شوند ، اطمینان از اینکه ۱۰۰٪ آنها تخمهای واکسینه شده برای تحریک پاسخ ایمنی اولیه را دریافت می کنند ، مهم است. در غیر این صورت ، پرندگان در برابر عفونت آسیب پذیر هستند.

Greg Matisse ، Ph.D. ، رئیس تحقیقات مرغداری جنوب ، آتن ، جورجیا ، که به دلیل تخصص خود در زمینه کوکسیدیوز در سراسر جهان شناخته شده است ، توضیح داد که E. maxima نوعی کوکسیدیا است که با آسیب رساندن به روده بیشترین تأثیر را در شمال شرقی کشور دارد. وی افزود که مسئله فقط در مورد میزان تخم مرغی که پرندگان در معرض آن قرار دارند نیست بلکه مسئله بیماری زایی E. maxima است.

ماندگاری کلستریدیوم
ماری آرکامپولت ، دکترای DMV ، دانشگاه مونترال ، گفت که بیشتر جدایه های CP در انسان و حیوانات می توانند بیوفیلم (جمعی از یک یا چند نوع میکروارگانیسم که می‌توانند در مکان های مختلف رشد کنند) تشکیل دهند. در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده است که بیوفیلم ها از نابودی در برابر آنتی بیوتیک ها و بیشتر مواد ضدعفونی کننده ای که در مزارع و محیط های پردازش مواد غذایی استفاده می شود ، مقاومت نشان می دهند.
آدری شارلبویس ، همچنین از دانشگاه مونترال ، در مورد مطالعه ای گزارش داد که در یک مزرعه طی یک دوره ۳ ساله ،CP و میکروب های بیوفیلم همچنان وجود دارند و علی رغم ضد استفاده ازعفونی کننده ، این عوامل بیماری زا به آلودگی در محیط کمک می کنند.

 

 

نقش سم NetB
نظرات در مورد نقش NetB در توسعه NE متفاوت بود. NetB سمی است که توسط برخی از سویه های CP تولید می شود و منجر به NE می شود.

داده های سال ۲۰۱۷ ارائه شده توسط کاروناکاران نشان داد که جوجه های سالم به سختی NetB دارند ، در حالی که ۱۰۰٪ پرندگان مبتلا به NE دارای سم NetB هستند.

Joan Smith ، MVB ، Ph.D. ، دانشگاه کانتیکت ، در تحقیقاتش نشان داده است که ۴۰ سال آلفا-اکسین یک مشکل CP در نظر گرفته شده است. در سال ۲۰۰۶ جهش سم آلفا در استرالیا پیدا شد. در سال ۲۰۰۸ ، اولین بار سم NetB در آن کشور گزارش شد و تا سال ۲۰۰۹ ، NetB در دیگر مناطق غیر استرالیایی گزارش شد.

در حالی که سم NetB توسط محققان به عنوان علت اصلی بیماری NE پذیرفته شده است ، اسمیت تعجب می کند که آیا این داستان کامل است یا سایر عوامل دیگر نیز در این امر دخیل هستند.

Neha Mishra ، که همچنین دکترای خود را از دانشگاه کانکتیکات گرفته است ، در مورد نقش NetB به عنوان تنها عامل بیماری NE ، اظهارات مشابهی داشت. مواردی وجود دارد که پرندگان بیمار سموم آلفا و NetB دارند. علاوه بر این ، همه سویه های NetB بیماری تولید نمی کنند.

مشاهده کنید
آنفلوانزا حاد پرندگان چگونه است و راه‌های مبازه با آن چیست؟

 

پیشگیری و کنترل
استیو دیویس ، مدیر ارشد تحقیقات کیفیت کلرادو ، گفت: برای جلوگیری از فلج مغزی ، جوجه ها باید زود در معرض عوامل بیماری زا قرار بگیرند. در مطالعات مشخص شده است که ایجاد شیوع NE در بسترهای استفاده شده در مقابل بسترهای جدید دشوارتر است.

در حالی که پرندگان روی بستر تمیز قبل از چالش CP عملکرد بهتری نسبت به پرندگان روی بستر استفاده شده داشتند ، پس از بروز چالش میزان مرگ و میر به طور قابل توجهی بالاتر بود. دیویس گفت: پرندگان روی بستر مورد استفاده قبل از چالش فلج مغزی عملکرد خوبی نسبت به بسترهای پاک ندارند ، اما در هنگام چالش های کنترل شده شدت NE کاهش یافت.

مشاوره عملی در مورد نحوه مقابله با NE در سیستمهای منشا و تولید NAE از تیم کامینگز ، DVM ، دامپزشک خدمات فنی از Zoetis ، که به طور گسترده ای با تولید کنندگان مرغ کار کرده است ، ارائه شده است. وی تأکید کرد: مهم نیست که تصور کنیم که پرندگان دارای NE هستند و تشخیص توسط کالبد شکافی تأیید می شود.

وی توضیح داد که رمز موفقیت در تولید NAE با برش جوجه های گوشتی آغاز می شود و تا زمانی که مرغ های گوشتی در خانه رشد می کنند گسترش می یابد. جزئیات بی شماری برای تأکید وجود دارد ، اما برنامه های واکسیناسیون تصادفی باید تقویت و مدیریت صحیح شوند ، سیاست های تخم مرغ زمینی و استانداردهای بسته بندی تخم مرغ باید دوباره ارزیابی شود و اقدامات بهداشتی در جوجه کشی ها باید دوباره ارزیابی شود ، که اغلب به قدرت بیشتری در نیروی کار و تجهیزات پیشرفته تبدیل می شود.

مدیریت رشد نیز باید مورد توجه قرار گیرد ، و در برخی از زمینه های اصلی متمرکز است – مهمترین آنها افزایش خرابی است. در صورت امکان کاهش تراکم ؛ برای بهبود جذب ، واکسن کوکسیدیوز را به درستی تجویز کنید. رطوبت بستر را کاهش دهید پرندگان جوان را گرم نگه دارید. تنظیمات غذایی را انجام دهید. وی گفت: و نگه داشتن پرندگان در حالت ثابت غذا خوردن ، خصوصاً در بازه زمانی بحرانی NE تا ۲ تا ۳ هفته است.

با انتقال از استفاده از آنتی بیوتیک ها در علوفه ، که از نظر تجربی در کنترل NE بسیار موثر بوده است ، به برنامه NAE ، میکرو فلور روده به سرعت با برخی از تغییرات ایجاد شده سازگار می شود. با این حال ، برای انتقال مواد دفع خوب در سیستم دموده و قدیمی مورد استفاده در ایالات متحده ، احتمالاً به چند فرآیند رشد نیاز است. کامینگ تأکید کرد که بستر جدید یک عامل خطرناک برای افزایش مشکل در شمال شرقی است.

 

 

جایگزین آنتی بیوتیک ها
چندین سخنران در این کنفرانس روی گزینه های آنتی بیوتیک برای پیشگیری از NE ، از جمله پروبیوتیک ها ، پری بیوتیک ها ، بوتیرات ها ، مواد معدنی و روغن های اساسی تمرکز کردند.

وان ایمرسیل بحث در مورد محصول جایگزین را خلاصه کرد و گفت که ترکیب علوفه و قابلیت هضم در جلوگیری از NE ضروری است ، اما هنگام تصمیم گیری برای استفاده از محصولات جایگزین ، تولیدکنندگان باید چندین آزمایش را انجام دهند تا مشخص شود آیا آنها به طور مداوم کار می کنند یا خیر.

حیوانات خانگی (پت)