گاوهای شیری پس از استفاده از هدست واقعیت مجازی، شیر بیشتری تولید کردند.

گاوهای شیری پس از استفاده از هدست واقعیت مجازی، شیر بیشتری تولید کردند.
گاوهای شیری پس از استفاده از هدست واقعیت مجازی، شیر بیشتری تولید کردند.

به نظر می‌رسد حیوانات نیز می‌توانند از واقعیت مجازی لذت ببرند. به تازگی یک کشاورز در ترکیه موفق شد گاوهایش را وادار به تولید شیر بیشتر با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی کند. او با استفاده از این تکنولوژی، مراتع سرسبز در یک روز آفتابی را برای گاوهای خود شبیه سازی کرده بود.

ایزت کوچاک – که خانواده اش در حال حاضر سه نسل است در صنعت کشاورزی فعالیت می‌کنند – گفت که دو رأس از گاوهای او به استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی و گوش دادن به موسیقی کلاسیک برروی سرشان به خوبی واکنش نشان داده اند و شواهد نیز نشان داد که شیر بیشتری تولید کردند.

این احتمالاً همان چیزی است که گاوها هنگام استفاده از هدست واقعیت مجازی می‌بینند.
این احتمالاً همان چیزی است که گاوها هنگام استفاده از هدست واقعیت مجازی می‌بینند.

وی در ادامه توضیح داد:” ما روزانه به طور متوسط ​​۲۲ لیتر شیر از گاوهای مزرعه خود دریافت می‌کنیم. اما میانگین شیری که از دو گاوی که از هدست واقعیت مجازی استفاده می کردند به ۲۷ لیتر رسید.”

به گفته کوچاک، دلیل افزایش تولید شیر، افزایش سلامت روان آنها بود، به طوری که هدست‌های واقعیت مجازی و موسیقی کلاسیک با کاهش سطح استرس گاوها برای آنها مفید واقع شد.

کوچاک چگونه به این نتیجه رسید؟

آزمایش کوچاک در واقع از پروژه‌ی موفق مشابهی الهام گرفته شده است که در سال ۲۰۱۹ توسط کشاورزان روسی انجام شد. آنها در آن آزمایش از نسخه اولیه این هدست‌های واقعیت مجازی با تصاویر مشابهی مانند مراتع سبز و مزرعه استفاده کردند تا ببینند آیا این کار می‌تواند سطح اضطراب گاوها را کاهش دهد یا خیر.

هدست‌های واقعیت مجازی توسط یک شرکت در روسیه و با کمک مقامات دولتی ساخته شدند که هر دو تصمیم گرفتند از عینک‌های واقعیت مجازی انسانی الهام بگیرند و آن‌ها را به شکل سر گاو درآورند.

مشاهده کنید
اصول مراقبت از خاک

آن‌ها سپس از درک و دانش خود در مورد بینایی گاو استفاده کردند تا خروجی نور هدست را تغییر دهند و به گاوهایی که از آن استفاده می‌کنند این امکان را بدهند که بیشتر احساس کنند که در فضای باز هستند.

هدست واقعیت مجازی، تولید شیر بیشتر:

در حالی که نتایج چنین آزمایش‌هایی ممکن است بسیاری را شگفت‌زده کند، اما داده‌ها نشان داده‌اند که این کار می‌تواند تأثیر بسیار شگرفی بر خروجی و کیفیت شیر تولید شده ​​گاو داشته باشد.

استفاده از هدست واقعیت مجازی برای تولید شیر بیشتر
استفاده از هدست واقعیت مجازی برای تولید شیر بیشتر

در روسیه، استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی برای بهبود تولید شیر گاو به عنوان راه‌حلی بالقوه برای مشکلات تولید شیر در این کشور مطرح شده است.

وزارت کشاورزی و غذای روسیه در مسکو در بیانیه ای اعلام کرد:” نمونه‌هایی از مزارع لبنیات از کشورهای مختلف نشان می‌دهد که در یک فضای آرام، کمیت و گاهی کیفیت شیر ​​به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.”

در این بیانیه، این وزارتخانه به مطالعه دانشگاهی در هلند اشاره کرد که در آن، داده‌ها نشان می‌دهند که شرایط محیطی نقش عمده‌ای بر سلامت گاوها داشته و بر میزان و کیفیت شیر ​​تولید شده تأثیر می‌گذارد.

کوچاک پس از مشاهده نتایج مثبت قابل مشاهده در تولید شیر، اکنون می خواهد حداقل ۱۰ هدست دیگر برای گاوهای خود سفارش دهد و با شرکت روسی تولید کننده آنها نیز تماس گرفته است!


برای خواندن دیگر مقالات به مجله سایت ماکی کالا مراجعه کنید.

حیوانات خانگی (پت)