نوآوری جدیدی که از کشتار جوجه های نر در صنعت تولید تخم مرغ جلوگیری می کند.

نوآوری جدیدی که از کشتار جوجه های نر در صنعت تولید تخم مرغ جلوگیری می کند.
نوآوری جدیدی که از کشتار جوجه های نر در صنعت تولید تخم مرغ جلوگیری می کند.

ترکیبی موثر از تکنولوژی ای نوآورانه می‌تواند راه‌حلی برای حل یک مسئله جهانی در جهت تولید غذای اخلاقی باشد و آن حذف جوجه کُشی یا قتل عام جوجه های نر می باشد.

تقاضای جهانی برای پروتئین های حیوانی همواره در حال افزایش است. در نتیجه، تولیدکنندگان طیور و تخم مرغ در طول سال ها شیوه های خود را برای بهبود کارایی و افزایش تولید اصلاح کرده اند. به دلیل استفاده موفقیت‌آمیز از تکنولوژی و پیشرفت‌های فناوری، تخم‌مرغ‌هایی که ممکن بود زمانی کالایی گران‌قیمت و لوکس محسوب شوند، هم اکنون به منبع پروتئینی کم‌هزینه و در دسترس تبدیل شده‌اند.

هرچند در راستای این پیشرفت ها به‌عنوان یک پیامد ناخواسته، برخی از شیوه‌های مورد استفاده برای افزایش تولید تخم مرغ، چالش‌های اخلاقی را به وجود آورده است که در این مقاله سعی می کنیم به آن بپردازیم.

جوجه های نر و صنعت تولید تخم مرغ:

جوجه های نر در نهایت تخم تولید نمی کنند و گوشت آنها نیز منبع مورد علاقه عموم مردم نیست. به همین دلیل، جوجه کشی ها تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که منابع پرهزینه، مانند غذا و فضا، فقط برای جوجه های ماده استفاده می شود که دارای بالاترین ارزش برای صنعت آنها هستند. روش رایج فعلی این است که جنسیت جوجه ها را با دست تعیین می کنند و فقط ماده ها را برای رشد نگه می دارند. و سپس تمام جوجه های نر کشته می شوند.

در نتیجه، صنعت تخم‌گذاری تقریباً نیمی از جوجه‌ های متولد شده را از بین می‌برد. در واقع تحقیقات نشان می دهند که سالانه بیش از ۶.۵ میلیارد جوجه نر کشته می شوند. این عمل به منبع نگرانی قابل توجهی برای کسانی تبدیل شده است که به رفاه حیوانات اهمیت می دهند و از تولید مواد غذایی اخلاقی حمایت می کنند و این موضوع برایشان اهمیت بسیار زیادی دارد.

مشاهده کنید
بررسی دلایل توقف تخم‌گذاری در طیور

آگاهی در مورد جوجه کُشی چگونه تفکر جهانی را تغییر داده است؟

در ماه می سال ۲۰۲۱، آلمان قانونی را تصویب کرد که کشتار جوجه‌ های نر در مقیاس بزرگ در صنعت تخم‌گذاری را از اول ژانویه ۲۰۲۲ ممنوع می‌کند. در حالی که آلمان اولین کشوری است که این عمل را ممنوع می‌کند، فرانسه نیز متعهد شده است که به آن پایان دهد. شرکت‌هایی در ایالات متحده نیز تمایل خود را برای از بین بردن کشتار جوجه‌ های نر ابراز کرده‌اند. ارائه و بررسی روش های جایگزین برای تعیین جنسیت جوجه ها به پیشرفت این تفکر در قانون کمک کرده است.

تعیین جنسیت تخم مرغ ها به جای تعیین جنسیت جوجه ها به چه صورت انجام می شود؟

اگر جنسیت تخمک زودتر در این فرآیند تولید تعیین شود، می توان نرها را قبل از تولد آنها و شروع نگرانی های اخلاقی و کشتار آنها جدا کرد. این به جوجه کشی ها اجازه می دهد تا منابع خود را فقط به جوجه کشی جوجه های ماده که قصد تبدیل شدن به مرغ تخمگذار را دارند، اختصاص دهند.

در ۱۰ سال گذشته، محققان و دانشمندان سازمان InOvo روی ایجاد سیستمی کار کرده‌اند که می‌تواند جنسیت تخم‌ ها را در مراحل اولیه پرورش شناسایی کند، به طوری که جوجه‌ کشی‌ها بتوانند از کشتن جوجه‌ های نر که هیچ فایده‌ای برای صنعت ندارند، اجتناب کنند.

این فرآیند شامل گرفتن یک نمونه کوچک از تخم مرغ برای بررسی یک نشانگر زیستی منحصر به فرد است که می تواند برای تعیین جنسیت جوجه ها مورد استفاده قرار بگیرد. این تجزیه و تحلیل را می توان حتی بر روی زمین جوجه کشی انجام داد، و از فناوری جدید طیف سنجی جرمی (MS) برای دستیابی به توان عملیاتی فوق العاده بالا مورد نیاز برای کار در هچری و جوجه کشی های بزرگ و تجاری در سراسر جهان استفاده کرد.

مشاهده کنید
در مورد آنتی بیوتیک های مورد استفاده در مرغداری نگران باشیم؟
Ella، دستگاه غربالگری با توان بالای شرکت InOvo که می تواند جنسیت تخم مرغ را پیش از تولد تشخیص دهد.
Ella، دستگاه غربالگری با توان بالای شرکت InOvo که می تواند جنسیت تخم مرغ را پیش از تولد تشخیص دهد.
کدام فناوری نوآورانه موجود در بازار راه حلی ارائه می دهد؟

دستگاه غربالگری شرکتِ InOvo با Ella نامیده می شود. این دستگاه یک روش دقیق و خودکار برای حذف نمونه های کوچک از تخم مرغ و تجزیه و تحلیل آنها با استفاده از فناروی ام اس (MS یا طیف سنجی جرمی) است.

سیستم Echo® MS از SCIEX یک تکنولوژی پیشرفته است که عملکرد کمی طیف‌سنجی جرمی را با توان نمونه فوق‌العاده بالا ترکیب می‌کند. حساسیت و ویژگی آنالیز نشانگر زیستی MS، و سرعت و مقیاس سیستم اکو ام اس، چیزی است که برای رساندن راه حل به جوجه کشی ها برای استفاده در راستای فرآیندهای استاندارد، مورد نیاز می باشد.


برای خواندن دیگر مقالات به مجله سایت ماکی کالا مراجعه کنید.

حیوانات خانگی (پت)