شرکت های مرغداری متعهد می شوند که استفاده از پلاستیک را کاهش دهند

شرکت های مرغداری متعهد می شوند که استفاده از پلاستیک را کاهش دهند

(نوشته شده توسط ملانی اپ)

آلودگی پلاستیک یکی از مهمترین مشکلات این سیاره است – و چندین مرغداری بزرگ در حال برداشتن اقدامات برای کاهش سهم خود در آن هستند.

در ۱۹۰۷ شیمی دان بلژیکی لئو باکلند یکی از اولین مواد قابل شکل دادن پلیمری را ایجاد کرد که به زودی با نام Bakelite – محصولی که انقلاب پلاستیک را آغاز کرد – به بازار عرضه شد. در طی بیش از یک قرن از آن زمان ، تولید جهانی محصولات پلاستیکی با افزایش ۳۸۱ میلیون تنی در سال ۲۰۱۵ به طور چشمگیری افزایش یافته است.

اگرچه پلاستیک ها تأثیر مخربی بر سلامت اقیانوس ها و حیات وحش جهان دارند ، واقعیتی که ما به لطف پوشش گسترده رسانه ای این موضوع در سالهای اخیر ، همه نسبت به قبل آگاه ترند. در پاسخ ، بسیاری از شرکت ها در سراسر جهان قول داده اند که استفاده از پلاستیک را کاهش دهند و در برخی موارد ، به پلاستیک های زیست پایه و قابل تجزیه روی بیاورند.

شرکت های مرغداری نیز این روند را دنبال می کنند.

 

شرکت موی پارک ابتکاری را برای کاهش استفاده از پلاستیک آغاز کرد
موی پارک ، هشتمین شرکت بزرگ طیور اروپا ، اخیراً متعهد شده است که استفاده کلی خود از بسته بندی را کاهش دهد. مت هریس ، رئیس بسته بندی این شرکت ، توضیح داد که این اقدام بخشی از پایداری کسب وکار و تعهدات زیست محیطی شرکت است.

وی گفت: “از طریق استراتژی Moy Park” حذف ، کاهش ، بازیافت و تحقیق “، ما می خواستیم اهداف ما بلند پروازانه و پیشرو در صنعت باشند. “به عنوان مثال ، ما قصد داریم میزان استفاده کلی از بسته بندی را ۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهیم در حالی که درصد بسته بندی قابل بازیافت را نیز ۵ درصد افزایش دهیم.”

این شرکت انتظار دارد تعهد خود علاوه بر حمایت از مشتریان خود ، آگاهی از پلاستیک و بازیافت را نیز افزایش دهد.

اولین قدم آن حذف پلاستیک های غیرضروری از جمله پلاستیک های یکبار مصرف قابل اجتناب است که در حال حاضر در دفاتر و رستوران های آنها استفاده می شود. این شرکت متعهد شده است که استفاده از آنها را تا سال ۲۰۲۰ متوقف کند. در حال حاضر Moy Park از انواع قالب های بسته بندی در ترکیب مواد استفاده می کند.

 

هریس افزود: “ما همچنین بر بسته بندی های نوین ، تحقیق و توسعه و ارائه پیام های دقیق و واضح بازیافت ، همکاری با دانشگاهیان و شرکای زنجیره تامین برای توسعه بسته بندی پایدار در سراسر سبد محصولات خود متمرکز هستیم.

بنابراین ، در حالی که پلاستیک هنوز نقش مهمی در مهار ، محافظت و نگهداری مرغ در آینده خواهد داشت ، ما می خواهیم انواع پلاستیک مورد استفاده را ساده کرده و اطمینان حاصل کنیم که به راحتی قابل بازیافت هستند.

مشاهده کنید
نکاتی در مورد روش های جوجه کشی یا هچری و مزایا و معایب آنها

وی افزود: “چالش بزرگ ایجاد قالب های انعطاف پذیر است که نیازهای کاری مورد انتظار مشتری و مصرف کننده را ارائه دهد ، و با سهولت بازیافت در پایان استفاده متعادل باشد.”

موی پارک فقط کار طیور انجام نمی دهد بلکه بر روی کاهش پلاستیک نیز تمرکز دارد. در تایلند ، شرکت فرآوری مواد غذایی Charoen Pokphand Foods(CPF) نیز با اعلام سیاست بسته بندی پایدار برای کاهش ردپای جهانی خود ، تعهد مشابهی داده است.

این شرکت نه تنها قول داده است که استفاده کلی خود را کاهش دهد ، بلکه همچنین گفته است که تمام بسته بندی های پلاستیکی تا سال ۲۰۲۵ در عملیات تایلندی و تا سال ۲۰۳۰ در سراسر جهان قابل استفاده مجدد ، بازیافت ،یا کود قابل استفاده خواهند بود.

در بیانیه مطبوعاتی اخیر ، این شرکت چگونگی برنامه ریزی برای دستیابی به این هدف را تشریح کرد و اظهار داشت که بسته های سازگار با محیط زیست ، از جمله سینی های بیو پلاستیک گیاهی ساخته شده از منابع طبیعی را توسعه داده است.

طبق CPF ، این شرکت در سال ۲۰۱۵ اولین شرکت تایلندی بود که از سینی های اسید پلی لاکتیک (PLA) برای محصولات خنک شده مرغ و گوشت خوک استفاده کرد.

در بخش فست فود Kentucky Fried Chicken (KFC) نیز این چالش را پذیرفته و اعلام کرده است که تمام بسته بندی های پلاستیکی و رو به مصرف کننده تا سال ۲۰۲۵ قابل بازیابی یا استفاده مجدد هستند. این وعده در سراسر مارک جهانی آن داده شده است.

 

شرکت کوچک Waitrose پلاستیک سیاه را از محصولات خود ، از جمله طیور حذف می کند.
شرکت کوچک بریتانیایی Waitrose & Partners اخیراً هدف خود را از عوض کرد تا استفاده از پلاستیک سیاه در محصولات دارای برچسب خود را از بین ببرد. فقط در سال ۲۰۱۸ ، این شرکت ۱۳۰۰ تن پلاستیک مشکی قابل بازیافت را که برای بسته بندی گوشت ، ماهی ، مرغ ، میوه و محصولات سبزیجات استفاده می شد ، حذف کرد.

هانا چنس از تیم ارتباطی Waitrose & Partners گفت: این شرکت اکنون در نیمه رسیدن به هدف خود برای حذف پلاستیک سیاه از همه محصولات مارک دار خود تا پایان سال ۲۰۱۹ است.

مشکل پلاستیک سیاه این است که با استفاده از رنگدانه های سیاه کربن رنگ آن رنگ می شود و در نتیجه محصول جانبی تولید می شود که به راحتی در کارخانه های بازیافت طبقه بندی نمی شود. در نتیجه ، بسته بندی اغلب به محل دفن زباله ختم می شود.

تور هریس ، رئیس مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) در بهداشت و کشاورزی برای Waitrose & Partners گفت: “حذف پلاستیک سیاه برای ما در اولویت است.” “ضمن از بین بردن آن ، ما همچنین از این فرصت استفاده کرده ایم تا با حذف سینی های میوه و سبزیجات مانند سیب ، کلم بروکلی و پاک چوی مقدار پلاستیک از هر رنگ را کاهش دهیم.”

مشاهده کنید
روشی که شیر را بیش از 60 روز تازه نگه می دارد، چیست؟

در سال ۲۰۱۹ ، این شرکت قصد دارد بیشتر کار کند تا مشخص کند کدام بسته بندی پلاستیکی را می توان بدون کاهش کیفیت محصول یا کاهش ماندگاری کلی حذف کرد ، تا اطمینان حاصل کند که باعث اتلاف مواد غذایی نمی شود. در ضمن ، مرغ Waitrose ، اکنون در یک سینی روشن بسته بندی شده است.

شرکت پلاستیک محلول گیاهی را توسعه می دهد
فقط کاربران نهایی نیستند که وعده های بزرگی می دهند. شرکت های پلاستیکی نیز این چالش را بر عهده دارند. در ایالات متحده ، Sealed Air برای ساخت بسته بندی مواد غذایی گیاهی به نام Plantic با شرکت Kuraray America همکاری کرده است . در حال حاضر از مواد گیاهی برای بسته بندی غذاهای فاسد شدنی مانند مرغ ، گوشت گاو و غذاهای دریایی در ایالات متحده ، کانادا و مکزیک استفاده می شود.

Sealed Air فقط به پلاستیک های جدید نگاه نمی کند. رون کوترمن ، معاون پایداری و نوآوری در این شرکت گفت که این شرکت همچنین در حال جستجوی گزینه هایی برای فناوری های بازیافت و بازیابی است.

 

در حالی که در حال حاضر از پلاستیک جدید به طور گسترده استفاده نمی شود ، کوترمن گفت این شرکت در حال همکاری نزدیک با Kuraray برای مقیاس سازی و رفع نیازهای گسترده تر از جمله تعویض سینی های ترموفرم و ورقه ورقه ای چند لایه است که برای بسته بندی محصولات تازه و فرآوری شده استفاده می شود.

کوترمن گفت این پلاستیک جدید با محصولی که جایگزین آن می شود از لحاظ عملکردی قابل رقابت و مقرون به صرفه است و از نظر عملکرد قابل مقایسه است. وی توضیح داد: اینها محصولات مانعی هستند که از حرکت گازها و اکسیژن به داخل بسته جلوگیری می کنند.

Plantic یک محلول مبتنی بر نشاسته است که از ذرت با آمیلاز بالا تهیه می شود ، نوعی ذرت که برای مصرف انسان استفاده نمی شود.

وی گفت: “ما در حال کار با سازمانهای مختلف هستیم تا مواد مورد استفاده برای بازیافت را بپذیریم.” “ما در حال حاضر در میانه این روند هستیم.”

 

 

به منظور تأمین تقاضای ایالات متحده برای محصولات Plantic ، Sealed Air قصد دارد ۲۴ میلیون دلار برای به روزرسانی تأسیسات خود در سیمپسونویل ، کارولینای جنوبی هزینه کند. توسعه در حال انجام است و برنامه ریزی شده است که تولید در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ آغاز شود.

کورای همچنین برای حمایت از پروژه در حال سرمایه گذاری در توسعه است و تقریباً ۱۵ میلیون دلار برای نصب رزین با مانع بالا و قابلیت پشتیبانی از رزین در هوستون ، تگزاس هزینه می کند. کارخانه رزین قرار است در پایان سپتامبر ۲۰۱۹ تکمیل شود و از اوایل سال ۲۰۲۰ شروع به کار خواهد کرد.

 

 

حیوانات خانگی (پت)