چه تفاوتی بین مرغ با نرخ سرعت رشد زیاد و رشد کندتر وجود دارد؟

چه تفاوتی بین مرغ با نرخ سرعت رشد زیاد و رشد کندتر وجود دارد؟

جوجه های گوشتی امروزی (جوجه هایی که برای گوشت پرورش داده می شوند ) پرورش یافته نسبت به سال های گذشته بزرگتر و بیشتر رشد می کنند . در چند دهه گذشته ، با آگاهی بیشتر مردم از سلامتی و کیف پول خود ، تقاضای مصرف کننده مرغ به عنوان منبع اصلی پروتئین همچنان رو به افزایش است. در حقیقت پیش بینی می شود تقاضا برای مرغ تا سال ۲۰۵۰ ۵۰٪ افزایش یابد و با تقاضای مصرف کننده ، انتخاب بیشتری می شود. میزان رشد مرغ با توجه به مدت زمان لازم برای رسیدن مرغ به وزن بازار اندازه گیری می شود.

مهم نیست که چگونه پرورش یابد ، مرغ یک منبع پروتئین فوق العاده ، مقوی و همه کاره و یکی از کارآمدترین پروتئین ها است  به این معنا که به ازای هر کیلو خوراک و هر گالن آب که ما در پرندگان خود سرمایه گذاری می کنیم ، به نسبت بیشتر دامها و طیور دیگر، مقدار بیشتری گوشت به دست می آوریم.

چه تفاوتی وجود دارد؟

مرغ های گوشتی که به طور متعارف پرورش یافته اند:

امروزه بیشتر مرغ های موجود در فروشگاه ها از گله هایی تولید می شود که به طور متوسط در حدود ۴۸ روز با استفاده از منابع طبیعی کمتر رشد می کنند – به همین دلیل با دوام بیشتری ، وزنشان به بازار می رسد. در مقایسه با ۲۵ سال پیش ، مرغ های امروزی برای رشد به ۷ درصد خوراک کمتر در هر نیم کیلو نیاز دارند.

با توجه به اینکه گله مرغ گوشتی ما سالانه حدود ۵۷ میلیون تن خوراک مصرف می کند – این مقدار بسیاری از منابع صرفه جویی شده است.

رشد آهسته / جوجه های گوشتی Heritage:

جوجه های “کندتر رشد” یا “نژادهای Heritage” جوجه هایی هستند که می توانند تقریباً دو برابر بیشتر طول بکشند تا وزن بازار را بدست آورند – به طور معمول حدود ۸۱ روز – زیرا خوراک را به سرعت به عضله تبدیل نمی کنند. به همین دلیل ، این نژادها برای حفظ رشد خود به خوراک ، سوخت ، آب و زمین بیشتری به ازای هر نیم کیلوگوشت نیاز دارند . به همین ترتیب ، این محصولات معمولاً ۳ برابر گرانتر از محصولات مشابه خود هستند.

مشاهده کنید
کلسیم در جیره طیور و مشکلات ناشی از کمبود آن

آیا شیوه های رشد سریعتر از سلامت پرندگان جلوگیری می کند؟

مقدار زیادی دانش و تجربه دامپروری برای تولید مرغ امروزی وجود دارد ، تا اطمینان حاصل شود که اندازه و پایداری هرگز به ضرر سلامتی یا رفاه پرندگان نیست.

در حالی که امروزه مرغ ها برای رشد سریع تر پرورش می یابند ، آنها همچنین پرورش می یابند تا از هر زمان دیگری قوی تر و سالم تر شوند ، در حالی که برای تولید منابع طبیعی کمتر به منابع طبیعی احتیاج دارد.

به طور خلاصه ، داستان مرغ و تخم مرغ چیزهای زیادی بیش از فقط پرندگان و زنبورها است. کشاورزان و دانشمندان با شناسایی کدام حیوانات سالم و قوی هستند و سپس تولید مثل آنها خطوط ژنتیکی گله های خود را تقویت کرده اند.

پرورش دهندگان مرغ امروزی با استفاده از نقشه برداری DNA و ابزار تشخیصی بهداشت حیوانات ، ویژگی های اساسی مانند سلامت قلب ، حساسیت به بیماری ، تراکم استخوان و سلامت مفاصل را شناسایی می کنند تا بهترین پرندگان برای تولید مثل شناسایی شوند. این امر باعث بهبود سلامت و اندازه نسل بعدی مرغ ها می شود.

به عنوان مثال ، مشکلات پا ، به دلیل رشد وزن مرغ گوشتی مدرن ، بسیار کمتر از ۲۰ سال پیش است ، زیرا کشاورزان و پرورش دهندگان شروع کردند انتخاب و جداسازی آنها را برای اصلاح نژاد قدرت پا و سلامت کلی اسکلت.

همه داده ها تأیید می کنند که جوجه های گوشتی که به طور معمول پرورش می یابند مانند گذشته سالم هستند. به عنوان مثال ، همه این بهبودها منجر به کاهش ۴۵۰ درصدی میزان مرگ و میر مرغ در مزرعه در مقایسه با تنها چند دهه قبل شده است.

 

چالش های مرحله بندی “مرغ دیررشد” برای سالن مرغ چیست؟

بزرگترین چالش در توسعه یک نژاد برای این بازار رشد کند ان ها نیست بلکه پیامدهایی است که در کارایی نحوه تغذیه پرندگان به ماهیچه (بازده خوراک) و منابع بیشتر مورد نیاز برای پرورش طیور وجود دارد.

این به سادگی یک فاکتور هزینه نیست ، اما پیامدهای زیادی برای پایداری و تأثیرات زیست محیطی تولید مرغ به طور کلی دارد ، زیرا تقاضا برای مرغ همچنان رو به افزایش است. همه حیوانات برای حفظ خود روزانه به مقدار مشخصی انرژی نیاز دارند.

مشاهده کنید
آیا مزارع پرورش مرغ ارگانیک نسبت به مزارع معمولی عمر بیشتری دارند ؟

پرندگان با رشد کندتر کل انرژی مورد نیاز بیشتری خواهند داشت زیرا رسیدن آنها به وزن بازار روزهای بیشتری طول می کشد.

این بدان معنی است که ذرت و دانه های سویا بیشتری برای تغذیه آنها فراهم می شود. زمین و آب بیشتری برای پرورش خوراک ؛ سوخت و انتشار بیشتر برای حمل و نقل ؛ و کود بیشتری تولید می شود.

 

کدام نوع مرغ را برای استفاده وخانه خود انتخاب کنم؟

هرکسی که به دلایلی متفاوت برای خانواده خود غذا خریداری می کند، با در نظر گرفتن نیازها ، خواسته ها و اهداف متفاوت – سلیقه ، قیمت ، ارزش ها یا راحتی انتخاب و خرید می کند.

مهم نیست که چه نوع مرغی را انتخاب کنید – اعم از مرغ ارگانیک ، آزاد ، کم رشد ، یک وعده غذایی مغذی ، خوشمزه ، ساده و همه کاره خواهید داشت که مطمئناً تمام خانواده از آن لذت می برند.

تولیدکنندگان مرغ درگیر تهیه گزینه هایی برای خرید شما و خانواده در فروشگاه های مواد غذایی و رستوران ها هستند.

 

آیا مرغ های ” با رشد سریعتر ” باعث ایجاد مشکلات کیفی در گوشت می شوند؟

ممکن است در مورد شرایطی که کیفیت کمی از گوشت سینه مرغ را تحت تأثیر قرار می دهد ، شنیده باشید. “سینه سفت ” ، همانطور که گاهی اوقات نامیده می شود ، یک مسئله با کیفیت را ناشی از ناهنجاری عضلانی در درصد کمی از گوشت مرغ توصیف می کند.

این وضعیت باعث لمس گوشت سینه مرغ و اغلب کم رنگ با کیفیت پایین می شود بافت “سینه سفت ” هیچ نگرانی در مورد سلامتی یا ایمنی غذا ایجاد نمی کند و رفاه مرغ به خودی خود تأثیر منفی نمی گذارد

.

دلایل “سینه سفت” در این مرحله مشخص نیست و محققان در تلاشند تا علل و راه حل های احتمالی را تعیین کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دامپزشکان و دانشمندان مرغداری در مورد جوجه های در حال رشد سریع ، به سایت ماکی کالا و قسمت حقایق غذایی مراجعه کنید .