مبارزه با بیماری تنفسی گاو (BRD) از گله آغاز می شود

مبارزه با بیماری تنفسی گاو (BRD) از گله آغاز می شود.

کاهش بیماری تنفسی گاو (BRD) با جلوگیری از ویروس اسهال ویروسی(BVDV) در گاو شروع می شود.
نوشته شده توسط Che Trejo

من تخمین می زنم که تقریباً ۹٪ از مراکز پرورش گاو و گوساله دارای یک گوساله مداوم آلوده (PI) به ویروس اسهال ویروسی گاو (BVDV) باشد. این ممکن است درصد کمی به نظر برسد ، اما وجود BVDV می تواند به معنای خطر برای چیزی بیشتر باشد.

یک مطالعه نشان داد که تولید کنندگان ۴۳٪ بیشتر نیاز به درمان بیماری تنفس گاو (BRD) در گوساله های تغذیه ای در معرض یک حیوان BVD-PI دارند. کاهش قرار گرفتن در معرض BVDV مکان مهمی برای شروع در نبرد با BRD است:

 

• مرحله ۱: واکسینه کردن گله گاو قبل از تولید مثل فقط ۲۸٪ از عملیات واکسیناسیون گاوها برای BVDV را گزارش می دهند. با این حال ، یک گله گاو غیر واکسینه شده مانند یک راننده بیمه نشده است که در جاده است.

بدون تماس ، و احتمالاً مشکلی نخواهید داشت. اما هر گونه تماس ، و شما می توانید یک فاجعه پر هزینه داشته باشید. – برنامه واکسیناسیون ویروس زنده اصلاح شده (MLV): BVDV معمولاً توسط یک حیوان PI به عنوان ناقل ویروس پخش می شود ، بنابراین استفاده از واکسن های MLV که محافظت در برابر گوساله های BVD-PI را ارائه می دهند ، موثرترین راه برای محافظت از گاو و گوساله متولد نشده به دنبال جمله خاصی در برچسب واکسن باشید که واکسن از آلوده شدن مداوم گوساله ها به ویروس های BVD نوع ۱ و ۲ جلوگیری کند.

مشاهده کنید
نحوه تمیز کردن دستگاه شیردوشی پس از استفاده

برنامه واکسیناسیون جایگزین: اگر نمی توانید برنامه واکسیناسیون MLV گاو باردار را اجرا یا نگه دارید ، تحقیقات نشان می دهد که یک گزینه جایگزین موثر وجود دارد. به تلیسه ها می توان دو دوز Bovi-Shield Gold FP®۵ از قبل تولید کرد.

این می تواند با واکسیناسیون مجدد سالانه با همان واکسن MLV یا CattleMaster Gold FP® ۵ دنبال شود. یک واکسن BVD غیرفعال ترکیبی حاوی یک جز رینوتراکتیت گاوی عفونی حساس به دما (IBR). این مطالعه محافظت موثر در برابر قرار گرفتن در معرض BVD یا IBR را با هر دو گزینه برنامه واکسیناسیون گله گاو نشان داد.
مرحله ۲: گوساله های PI را آزمایش و خارج کنید.

در حالی که پرورش دهندگان معمولاً از BVDV آگاه هستند ، یک مطالعه فقط ۴.۲٪ از عملیات آزمایش گوساله ها را برای عفونت مداوم با ویروس گزارش کرده است. با این حال ، ۷۰ تا ۹۰ درصد از عفونت های BVD تحت بالینی هستند – بنابراین بیشتر گوساله های PI طبیعی به نظر می رسند – اما این حیوانات به طور مداوم ویروس را ریخته و در معرض خطر قرار گرفتن در معرض گاوهای محافظت نشده هستند.

– همه گوساله ها را قبل از مشارکت گاوها و هرگونه گاو ورودی از جمله تلیسه ، گاو ماده ، گاو نر و گوساله های متولد شده از گاو باردار یا تلیسه باردار آزمایش کنید. سد هر گوساله مثبت نیز نیاز به آزمایش دارد.

• مرحله ۳: از گوساله های جوان در برابر BVDV محافظت کنید. محافظت از گوساله متولد نشده با برنامه واکسیناسیون گاو مرحله اول است. مرحله مهم دیگر اجرای یک برنامه تنفسی موثر در گوساله جوان است که از ویروس انسدادی تنفسی گاو (BRSV) ، IBR ، پاراآنفلوانزا ۳ (PI3) ، ویروس های BVD نوع ۱ و ۲ و Mannheimia haemolytica محافظت می کند.

مشاهده کنید
نکات مدیریت خوراک برای دامداری های کوچک

دلایل و پیچیدگی های زیادی دارد ، اما انواع ۱ و ۲ BVDV دو دلیل عمده ویروسی BRD هستند. BVDV همچنین سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند ، که می تواند منجر به عفونت های ثانویه از عوامل بیماری زای BRD شود.

– طبق یک مطالعه در مونتانا ، واکسیناسیون BRSV در بدو تولد با واکسیناسیون داخل بینی و به دنبال آن واکسیناسیون تقویت کننده در مارسین ممکن است برخی از اثرات صرفه جویی در بیماری را داشته باشد. ۶ – واکسیناسیون هنگام ورود به شیردهی به تنهایی با Inforce 3® و ثابت شده است که یک شات BVD (بدون آنتی بیوتیک هنگام ورود) در مقایسه با پروتکل واکسیناسیون دیگر ، به طور قابل توجهی (۰۱/۰ = p) درمان های دوم و سوم BRD را کاهش می دهد.

این مراحل برای کمک به کنترل BVDV در عملیات گاو / گوساله می تواند پتانسیل یک حیوان BVD-PI را کاهش دهد ، سلامت کلی گاو را در گله شما بهبود بخشد و به کاهش خطر BRD در گوساله هایی که می فروشید کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کنترل BVDV در عمل گاو / گوساله خود ، با دامپزشک گله خود کار کنید.