طراحی پایدار در مرغداری

طراحی پایدار در مرغداری

نوشته شده توسط Glenice Creel

بسیاری از شرکت های غول غذایی در حال یافتن راه های ابتکاری برای کاهش رد پای محیطی خود و استفاده از نفوذ آنها برای القای تولید پایدار در طول زنجیره تأمین هستند.

در گذشته ، همه چیز تمام و کمال خط اصلی تولید بود. اما اکنون ، هر روز بیشتر شرکت های غذایی به اهمیت توسعه پایدار برای رشد و موفقیت آینده خود پی برده اند.

توسعه پایدار دیگر به عنوان یک پروژه جانبی یا یک پاداش خوب برای بخش روابط عمومی یک شرکت تلقی نمی شود ، بلکه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی کلی کسب و کار تلقی می شود و با شرایطی مشابه بررسی های مالی اندازه گیری و گزارش می شود.

در حالی که اکثر این برنامه ها دارای یک مولفه اجتماعی و رفاهی برای حیوانات هستند ، در اینجا ما بر روی اقدامات و قدم های شگفت انگیزی که برخی از شرکت های مواد غذایی برای کاهش اثرات زیست محیطی خود برداشته اند ، تمرکز می کنیم.

 

فاقد پلاستیکی

Charoen Pokphand Foods PLC (CPF) متعهد شده است که تا سال ۲۰۳۰ از پلاستیک استفاده نکند و در تمام عملیات خود دفع زباله را تا سال ۲۰۲۰ ،۳۰ درصد کاهش دهد (در مقایسه با میزان پایه در سال ۲۰۱۵).

به جای استفاده از کیسه های پلاستیکی ، CPF در سال ۲۰۰۶ شروع به استفاده از کامیون های فولادی برای حمل و نقل یکپارچه محصولات در تجارت مرغ های گوشتی کرد. بر این اساس ، طبق گزارش های مالی سالانه این شرکت ، باعث کاهش مصرف پلاستیک به میزان ۴۳۰۰ تن وجلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای به میزان ۲۹۰۰۰ تن شده است.

در سال ۲۰۱۸ ، این کار منجر به ۶۲ درصد کاهش حجم پلاستیک مورد استفاده در تایلند و ۳۱ درصد در عملیات خارج از کشور شده است.

در سال ۲۰۱۳ ، این شرکت کیسه های خوراک پلاستیکی را با مخازن خوراک فله جایگزین کرد.

در سال ۲۰۱۸ ، این کار منجر به کاهش ۶۲ درصدی حجم پلاستیک مورد استفاده در عملیات تایلند و ۳۱ درصد در عملیات خارج از کشور شده است. در واقع این شرکت توانسته است ۱۲،۴۰۰ تن پلاستیک را از فعالیت خود حذف کند و سالانه از انتشار ۳۶۶۰۰ تن گاز گلخانه ای صرفه جویی کند.

 

CPF همچنین بسته بندی های سازگار با محیط زیست را توسعه داده است و در سال ۲۰۱۵ اولین شرکت تایلندی است که از چنین سینی هایی در محصولات مرغ و گوشت خوک استفاده می کند.

در سال ۲۰۱۸ ، این روش به شرکت این اجازه را می داد که این ۶۰ تن پلاستیک کمتر در بسته بندی ، که معادل ۱۳۲ تن انتشار کربن است ، استفاده کند.

 

عاری از جنگل زدایی

با درک تأثیر جنگل زدایی بر تغییرات آب و هوایی ، CPF کارکنان و تأمین کنندگان خود را آموزش می دهد تا از منابع طبیعی خود نهایت استفاده را ببرند و همچنین با بخش های مختلف دولتی و جامعه مدنی درگیر است تا به حفظ و بازیابی منابع طبیعی در داخل و خارج از مرزهای آن برای گیاهان و مزارع کمک کند. این شرکت ادعا می کند تاکنون ۱۶۱۳ هکتار از جنگل های حرا و حوضه های آبخیز را بازیابی کرده است.

در همین حال ، غول چند ملیتی کارگیل از این نمونه پیروی می کند. در اوایل سال جاری ، این شرکت سیاست های مختلف و برنامه های تجاری را منتشر کرد تا اطمینان حاصل کند که گسترش شرکت به هزینه جنگل ها انجام نمی شود.

مشاهده کنید
کاربرد کولین کلراید در تغذیه طیور

Heather Tansee ، مدیر پایداری در کارگیل Animal Nutrition و پروتئین آمریکای شمالی ، توضیح داد که ذرت ، لوبیای سویا و گندم بخش عمده ای از خوراک طیور را تشکیل می دهند ، بنابراین هنگامی که زنجیره تامین مرغ در مناطقی قرار دارد که برای استفاده علوفه از زمین های جنگلی بسیار آسیب پذیر استفاده می کنند ، آنها از سیاست جدید خود برای سازش تصمیمات استفاده می کنند زیست محیطی و اقتصادی برای تولید مواد غذایی پایدار و سودمند هم برای مردم و هم برای کره زمین رونمایی و استفاده کردند .

اما کارگیل نیز مانند بسیاری دیگر از شرکت های خوراک دام با ایجاد فرمول های خوراکی متعادل که ضایعات را کاهش می دهد ، به تولید پایدار کمک می کند.

“شیوه های نگهداری حیوانات مناسب و تغذیه مناسب نه تنها عوامل اساسی در پرورش حیوانات سالم و کاهش تأثیر تولید بر محیط زیست است ، بلکه کار صحیحی هم هست.” Tansee اظهار داشت که حیوانات سالم از نظر رشد با استفاده از این نوع خوراک کارآیی بیشتری دارند.

علاوه بر این ، کارگیل تلاش می کند تا مدیریت مزرعه را از طریق استفاده از سیستم های گرمایشی و تهویه با مصرف انرژی با استفاده از انرژی های تجدید پذیر بهبود بخشد.

 

 

تولید بیوگاز

RCL Foods که بیش از سابقه ۲۴۰ پروژه فعال در سراسر آفریقا دارد ، هنگامی که در سال ۲۰۱۷ بزرگترین کارخانه بیوگاز آفریقا را در Worcester ، آفریقای جنوبی تأسیس کرد ، خبرساز شد. این کارخانه به تأسیسات تولید مرغ اجازه داد بیش از ۳۰ درصد وابستگی خود را به شبکه ملی کاهش دهد در حالی که ۹۰ درصد آب تمیز را که تأمین می کند ، در محل مورد استفاده مجدد قرار می گیرد.
موفقیت این پروژه منجر به توسعه کارخانه مشابه اما بزرگتری برای تبدیل زباله به محصول با ارزش (طلای سیاه) در یک واحد فرآوری مرغ در روستنبورگ امسال شد. این شرکت قصد دارد ۵۰ درصد برق خود را تا سال ۲۰۲۵ تولید کند و در همان مدت ۵۰ درصد از وابستگی خود به زغال سنگ کم کند.

RCL Foods به عنوان یکی از ۱۰۰ شرکت برتر JSE (بورس ژوهانسبورگ) ، برای چندین سال در پروژه افشای کربن (CDP) – سازمانی مستقر در انگلستان که هدف آن انتشار کربن به یک استاندارد تجاری برای شرکت های سراسر جهان است – نقش داشته است. آنها در نظرسنجی تغییرات آب و هوایی ۲۰۱۸ که توسط CDP انجام شد ، در بخش غذا ، نوشیدنی و دخانیات در آفریقای جنوبی بالاترین امتیاز را کسب کردند ، علی رغم وجود سیستم دقیق تر برای اعمال امتیاز ، برای دومین سال متوالی نمره A را بدست آوردند.

اتین تیبو گفت: “تولید پایدار دیگر سرگرم کننده نیست ، اما برای تجارت ضروری است ، به همین دلیل RCL Foods با تلاش خستگی ناپذیر تلاش می کند تا به راه حل های ابتکاری برای کاهش ضایعات ، مصرف آب و انرژی کمتر بر اساس سوخت های فسیلی و انجام بیشتر با آنچه که دارند ، برسد.” ، مدیر اجرایی پایداری در RCL Foods ، برای مجله دیجیتال طیور این گونه گفته است.

RCL FOODS بزرگترین مرکز بیوگاز را با یکی از کارخانه های خود در آفریقای جنوبی تاسیس کرده است
RCL FOODS بزرگترین مرکز بیوگاز را با یکی از کارخانه های خود در آفریقای جنوبی تاسیس کرده است
اندازه گیری ها و تغییرات رفتاری
هلدینگ های طیور کشور (CBH) نشان می دهد که با مداخلات کوچک و تغییرات رفتاری چه کاری می توان انجام داد. از زمان اجرای برنامه پایداری خود از پنج سال پیش ، این شرکت موفق شده است بدون افزایش خطی مصرف برق یا آب در کارخانه های فرآوری ، میزان کشتار را حدود ۱۰ درصد افزایش دهد.

مشاهده کنید
چالشهای تغذیه طیور

 

Marthinus Stander ، مدیر عامل CBH ، می گوید که تلاش های این شرکت با نصب کنتورها برای نظارت بر مصرف آب ، برق و سوخت و به دنبال آن آموزش کارمندان و تأمین کنندگان آغاز شده است: “معیارهای اندازه گیری بسیار مهم هستند ، زیرا شما برای هر شرکتی که می تواند پیشرفت را اندازه گیری کند ، باید یک پایه ایجاد کنید. برای واکنش سریع به انحراف ،” اندازه گیری ها هر روز در عملیات ما انجام می شوند و ماهانه به کل شرکت گزارش می شوند. ”

در حالی که هنوز روزهای ابتدایی برنامه بود ، این شرکت توانست با نصب عوامل تصحیح نیرو و تجهیزات تثبیت کننده فاز ، ضمن کاهش استفاده از دیزل با جایگزینی ژنراتورهای قدیمی با موتورهای دیزلی ریلی کم مصرف ، مصرف انرژی خود را کاهش دهد.

به لطف کمپین های آگاهی ، که در آن مواد بصری در تمام مراحل کار شرکت برای آموزش کارکنان در مورد اهمیت صرفه جویی در مصرف آب قرار داده شده است ، مصرف آب از ۲۰ به ۱۵ لیتر در هر مرغ تحت درمان کاهش یافته است. این شرکت همچنین در تجهیزات کم مصرف تر سرمایه گذاری کرده است.

 

CBH تاسیسات بیوگاز را در یکی از کارخانه های فرآوری خود ایجاد کرد ، که وابستگی آن به شبکه ملی را کمی کاهش داد و با تصفیه رواناب آب را ذخیره کرد
این شرکت در حال حاضر در تمام تاسیسات خود چراغ های LED را برای کاهش بیشتر میزان انرژی تأسیس می کند و امکان ایجاد تأسیسات بیوگاز دیگر را ارزیابی می کند. استاندارد می گوید: “ما در یکی از کارخانه های فرآوری خود تاسیسات بیوگاز ایجاد کرده ایم که با تصفیه آب روان که امروزه می تواند به عنوان آب خاکستری مورد استفاده قرار گیرد ، وابستگی ما را به شبکه ملی کاهش داده و باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود.”

استندر خاطرنشان می کند که ایده فقط “کادرهای تأیید” نبوده بلکه ایجاد مداخلاتی با نتایج ماندگار است: “موفقیت ها باید معیارهایی را تعیین کنند که فردا باید انجام شود.”

در حالی که تأمین کنندگان این شرکت باید به پروتکل های دقیق تولید در مورد رفاه حیوانات و مدیریت پسماند پایبند باشند ، هنوز هیچ قانونی برای تحریک روشهای پایدارتر در زنجیره تأمین ارائه نشده است – اگرچه این در دستور کار استندر است.

وی می گوید: “اگر بخواهیم تلاش خود را برای ورود به بازار عرضه کنیم ، باید راهی برای نظارت بر رویه های زیست محیطی در مزرعه پیدا کنیم.” “تاکنون ، ما برای ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان جهت کاهش ردپای زیست محیطی ، اقدام به آگاهی رسانی کردیم. این امر نه تنها از نظر حفاظت ، بلکه از نظر تجاری نیز منطقی است زیرا تلاش برای کاهش انتشار کربن و استفاده از آب معمولاً به صرفه جویی در تجارت تبدیل می شود.”

حیوانات خانگی (پت)