آیا باید مرغ خام را بشویید؟ نظر معروف‌ترین سایت مرغداری در این زمینه چیست؟

آیا باید مرغ خام را بشویید؟
آیا باید مرغ خام را بشویید؟

یک نظرسنجی استرالیایی نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از مصرف‌کنندگان هنوز مرغ خام (چه با پوست چه بی پوست) را می‌شویند.

کتی مویر، رئیس شورا مرکز the poultry site توضیح می‌دهد که شستن هر نژاد مرغ خام بسیار خطرناک است زیرا می تواند باکتری‌ها را به دست‌ها، سطوح و سایر غذاهایی که ممکن است پخته نشوند پخش کند. در هر صورت باید بدانید شستن مرغ نیز ضروری نیست، زیرا پختن مرغ در دمای بالاتر از ۷۵ درجه سانتیگراد به هر حال باعث از بین رفتن باکتری‌ها در قسمت ران یا فیله می‌شود.

مویر می‌گوید:” ما خوشحالیم که نرخ شستن مرغ کاملا خام از ۶۰ درصد به ۴۹ درصد از آخرین باری که این سؤال را در سال ۲۰۱۱ پرسیدیم کاهش یافته است. آشپزهایی که تکه های مرغ خام را با پوست می شویند نیز از ۵۲ درصد به ۴۳ درصد و شستن قسمت‌های بدون پوست بدن مرغ نیز از ۴۱ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته است.”

بر اساس این نظرسنجی، مرغ یکی از غذاهای محبوب استرالیایی‌ها است. حدود ۷۸ درصد از پاسخ دهندگان مرغ را کامل می‌پزند، ۸۳ درصد قسمت‌های از بدن مرغ را با پوست و ۸۸ درصد قسمت‌هایی از بدن مرغ را بدون پوست می‌پزند.

نتایج این نظرسنجی باعث یادآوری ایمنی مواد غذایی برای شستن دست ها و ظروف قبل از کار با هر نوع گوشت خام شد. باید بدانید مواد غذایی را بهتر است در یخچالی نگهداری کنید که دمای آن ۵ درجه سانتیگراد یا کمتر باشد.

هنگام پختن مرغ، مقامات ایمنی و سلامت غذا به مصرف کنندگان یادآوری می‌کنند که مطمئن شوند گوشت در ضخیم ترین قسمت ران حتما به ۷۵ درجه سانتی گراد می رسد تا باکتری‌ها کامل از بین بروند. و در آخر باز هم به یاد داشته باشید که هرگز مرغ‌ها را نشویید.

مشاهده کنید
جوجه ها دقیقا چه زمانی شروع به تخم گذاری می کنند؟

برای خواندن دیگر مقالات به مجله سایت ماکی کالا مراجعه کنید.