چرا مرغ های من تخم های نرم می گذارند؟ راه حل آن چیست؟

چرا مرغ های من تخم های نرم می گذارند
چرا مرغ های من تخم های نرم می گذارند

یکی از سوالات رایجی که معمولا مطرح می شود این است که چرا جوجه های من تخم های نرم می گذارند؟ این یک مشکل رایج است که در طول سال برای افرادی که مرغ های تخمگذار پرورش می دهند، رخ میدهد. اما معمولا در تابستان بیشتر اتفاق می افتد.

با ماکی کالا مگ همراه شوید تا علت این اتفاق را توضیح دهیم و راه حل هایی به شما بدهیم.

۱. گذاشتن تخم های نرم در هوای گرم بیشتر اتفاق می افتد.

در اینجا یک واقعیت جالب در مورد تخم مرغ به شما خواهیم داد: هنگامی که مرغ در هوای گرم نفس نفس می زند، باعث نازک شدن پوسته های تخم مرغ اش می شود. به همین دلیل است که در تابستان تخم مرغ های نرم یا بدون پوسته بیشتری می بینید.

نفس نفس زدن در بدن مرغ به تبخیر آب کمک می کند زیرا این کار باعث می شود مرغ شما خنک شود. در نتیجه این اتفاق باعث کاهش کلسیم تولیدی تخم مرغ می شود و باعث نازکی پوسته تخم‌مرغ می شود. در نتیجه سعی کنید در تابستان هوا را برای مرغ های خود معتدل و خنک نگه دارید.

۲. استرس می تواند باعث عجله مرغ ها در تخمگذاری شود.

وقتی شما جوجه ها را برای تخم مرغ پرورش می دهید، بهتر است تا حد امکان آنها را بدون استرس نگه دارید. هنگامی که مرغ برای تخمگذاری عجله کند، می تواند باعث ایجاد یک تخم مرغ با پوسته نرم یا یک تخم مرغ بدون جوجه شود.

استرس مرغ شما می تواند ناشی از صدای یک شکارچی یا صداهای بلند باشد. به یاد داشته باشید، هنگام پرورش جوجه ها، مهم است که یاد بگیرید چگونه از جوجه ها در برابر شاهین، جغد، راکون، سگ و سایر شکارچیان محافظت کنید. سعی کنید مکانی امن برای جوجه های خود تعبیه کنید.

مشاهده کنید
چگونه خورشید میزان بار تولید کنندگان تخم مرغ را کاهش می دهد

۳. سلامت جوجه های خود را بررسی کنید.

حتی اگر بهترین جوجه‌ها را برای تخم‌گذاری دارید، پوسته‌ های نرم تخم مرغ او می‌تواند نشانه‌ای از بیماری در مرغ شما باشد.

علائمی مانند تخم های نرم می تواند به این معنی باشد که بیماری به گله شما نفوذ کرده است. خوب است که مرغ های خود را از شانه تا پنجه چکاپ کنید تا از سلامت گله خود مطمئن شوید.

بیماری می تواند شامل عفونت باکتریایی، باکتری، ویروس، تروما و هر بیماری دیگری باشد. اگر فکر می کنید مرغ شما مریض است، فقط یک دامپزشک می تواند بیماری او را تشخیص دهد و درمانی را تجویز کند. سپس هنگامی که بیماری برطرف شود، مرغ دوباره شروع به تخم گذاری با پوسته سالم می کند.

۴. سن می تواند حتی بر بهترین نژاد مرغ ها برای تخم گذاری نیز تأثیر بگذارد.

مرغ های مسن تر به کلسیم بیشتری نیاز دارند. یک مکمل عالی این است که جوجه های خود را با پوسته های تخم مرغ های خودشان تغذیه کنید.

پوسته های استفاده شده را ذخیره کنید، آنها را تمیز کنید و چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید. وقتی ترد شدند، آنها را بشکنید و با خوراک آنها مخلوط کنید. همچنین می‌توانید با خرید یک خوراک تجاری با کلسیم، کلسیم بیشتری را به جیره گله خود اضافه کنید.

۵. کمبود کلسیم در بدن مرغ های شما

ما قبلاً به کمبود کلسیم اشاره کردهیم، اما اگر جوجه‌های شما مسن‌تر هستند و به طور منظم تخم‌گذاری می‌کنند اما ناگهان به شما تخم‌های نرم می‌دهند، وقت آن است که به میزان کلسیم دریافتی آنها نگاه کنید.

مشاهده کنید
چرا جوجه‌ها تخمگذاری را متوقف کرده اند؟ دلایل کاهش تخمگذاری مرغ

یکی از شایع ترین دلایل تخم گذاری با پوسته نازک یا نرم، رژیم غذایی حاوی کلسیم کم است. در حالی که اکثر خوراک‌های با کیفیت برای مرغ ها دارای کلسیم اضافی هستند، شما همچنان باید یک مکمل را فقط برای اطمینان از دریافت مقدار کافی کلسیم برای مرغ‌هایتان داشته باشید.

اگر جوجه های تخمگذار شما به اندازه کافی کلسیم نمی خورند، تخم های نرم تنها نگرانی شما نیستند. مرغ ها برای تولید تخم باید از جایی کلسیم بگیرند. اگر آنها نتوانند آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنند، مرغ های شما شروع به بیرون کشیدن کلسیم از استخوان های خود می کنند که می تواند منجر به مجموعه دیگری از مشکلات در سلامتی آنها شود و طول عمر آنها را کوتاه کند.

 

به طور کلی، دقت داشته باشید گهگاه پوسته تخم مرغ نرم دلیلی برای نگرانی نیست. اما بهتر مواردی که ذکر شد را زیر نظر داشته باشید.


برای خواندن دیگر مقالات به مجله سایت ماکی کالا مراجعه کنید.