چگونه خورشید میزان بار تولید کنندگان تخم مرغ را کاهش می دهد

چگونه خورشید میزان بار تولید کنندگان تخم مرغ را کاهش می دهد

برای تولید کنندگان ، انرژی خورشیدی و گرمایش از طریق زمین می تواند ترکیبی قدرتمند باشد.

همانطور که امار از یک مزرعه تولید تخم مرغ در شمال ولز نشان می دهد ، برای تولیدکنندگان به روش فضای آزاد ، انرژی خورشیدی و گرمایش از طریق زمین می تواند ترکیبی قدرتمند باشد  چه ازنظر صرفه جویی در تولید گازهای گلخانه ای و چه از نظر هزینه ها.

در تپه های نورد شمال ولز ۱۶۰۰۰ قطعه مرغ واقع در ۲۰ هکتار چراگاه سبز و شیب دار مشرف به قله های ملایم حومه منطقه کشاورزی کنوی کانتی وجود دارد.

نگه داری ومراقب از این مرغ ها توسط کشاورزی به نام Llyr Jonesانجام میشودکه در نزدیکی Llanfihangel Glyn Myfyr زندگی می کند ، که روی ۱۶۰۰ هکتار زمین کشاورزی کار می کند و سبد محصولاتش شامل گوسفند و روغن کلزا فشرده شده سرد ولز به نام Blodyn Aur است که Llyr 6000 بطری در سال تولید می کند.

Llyr از زمانی که یادش می اید ، به دنبال ایجاد تنوع در شرکت خود با توجه به عدم اطمینان در مورد Brexit و کاهش قیمت گوشت بره و گوشت گاو و همچنین کاهش یارانه ها بود و در سه سال گذشته به تولید تخم مرغ پرداخته است.

 

تولیدکنندگان تخم مرغ حتی بدون وجود چنین عدم اطمینان هایی باز هم تحت فشار مداوم قرار دارند. چه اطمینان از عملکرد مطلوب و چه حفظ امنیت زیستی دقیق ، آخرین چیزی که هر کشاورز به آن برخورد می کند عدم اطمینان مالی است.

در تلاش برای کاهش این فشار و بهره وری بیشتر در مزرعه ، Llyr با Hafod Renewables ، یک نصب کننده پیشرو و مستقر در ولز در فن آوری های انرژی های تجدید پذیر که توسط پدر و پسر ریچارد و دیوید جونز اداره می شود ، تماس گرفت.

می پرسید نتیجه همکاری آنها چه بود؟ گرمای کم هزینه و غیرفعال که با استفاده از ۲۰۰۰ متر لوله کشی به خانه لایه آزاد اقای Llyr تأمین می شود ، یک متر زیر زمین (که گوسفندان اکنون با خوشحالی بر روی آن چرا می کنند) و یک مبدل حرارتی ، که بیشتر توسط صفحه های خورشیدی تأمین می شود ، در بالای خانه دفن شده است.

 

 

گرمایش بدون دردسر
در مقایسه با سیستم های گرمایشی معمولی ، گرمایش از طریق زمین به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد. یک بازرسی سالانه توسط نصب کننده انجام می شود و جدا از تنظیمات اولیه ، از نظر وظایف روزانه چیز زیادی از تولید کننده مورد نیاز نیست.

دیوید با بحث در مورد تنظیمات اولیه ، به دو لوله سیاه بزرگ در کنار مکانی که در دفتر مزرعه Llyr نشسته ایم ، اشاره می کند. “این لوله ها به میدانی که در آن [بقیه لوله ها] دفن شده است ، بیرون می روند … همه باید دفن شوند ، بنابراین حفاری ها و کارهای عمرانی زیادی انجام شد ،و یه تایمی برای پر کردن آنها از شن و ماسه گرفت.

“پس ما مجبور شدیم پمپ حرارتی را نصب کنیم ، که همه آب گرم را جمع می کند و آن را به سیستم های گرمایشی توزیع می کند ، که دمنده های فن در اطراف مال هستند. دیوید می گوید: نصب ان چیزی حدود سه تا چهار هفته طول کشید ، اما همه اینها کاملاً ساده است.

Llyr می گوید: “من به زیست توده نگاه کردم ، جایی که شما درختان را می برید و آنها را در دیگ بخار قرار می دهید. من چند دوست دارم که این کار را انجام می دهند. یک از دوستانم او به طور مداوم در حال کار با اره برقی و قطع درختان است و هر روز مجبور است آن را بارگیری کند و موارد را بررسی کند. قیمت چوب نیز افزایش یافته است.

“او … خوب ، شما می توانید بگویید که از آن سیر شده است. اما برای این کار ، من کاری لازم نیست انجام دهم. مثل روز یکشنبه ، من ترجیح می دهم در رختخواب باشم تا اینکه بخواهم از جای خود بلند شوم و دیگ بخار را برای کار اماده کنم. ”

مشاهده کنید
بیماری مونوسیتوز در طیور چیست و چگونه درمان می شود؟

وقتی نوبت به تنظیم اولیه رسید ، Llyr می گوید تنها مانع کار زمین بود: “ما اینجا سنگهای زیادی داریم.”

صرفه جویی در هزینه
علاوه بر سهولت تنظیم ، منکر استفاده از گرمایش منبع زمین از نظر صرفه جویی هزینه سخت است. “این یک انرژی رایگان است که فقط به تنظیم اولیه احتیاج دارد. دیوید می گوید ، و واقعا رایگان است Llyr اضافه می کند ، به خصوص اگر آن را با چیزی مانند صفحات خورشیدی جفت کنید.

در ابتدا ، هزینه حدود ۵۵۰۰۰ پوند است که شامل لوله کشی ، اتصالات و همه کارهای داخلی است ، اما با طرح تشویقی حرارتی تجدید پذیر (RHI) در انگلیس ، تولید کنندگان انتظار دارند هزاران برابر بیشتر از چیزی که هزینه کرده اند پس انداز در سال داشته باشند.

گرمایش از طریق زمین ۷۰ درصد ارزان تر از برق مستقیم ، ۵۰ درصد ارزان تر از روغن و ۶۰ درصد ارزان تر از گاز است. دیوید می گوید: در مجموع ، تولیدکنندگان می توانند بین ۷ تا ۱۱ هزار پوند در سال پس انداز کنند.

دیوید اضافه می کند ، Hafod فقط یک نصب و اتصال نیست ، بلکه به سیستم نیز سرویس می دهد ، در صورت بروز هرگونه خرابی خدمه ای آماده ارائه و تعمیر و نگهداری برای هر کاری هستند و پمپ حرارت را ارائه می دهد – و حتی آنها با مستندات پشتیبانی می کنند و می توانید کمکهای مالی از RHI دریافت کنید.

به نظر می رسد پس انداز را می توان به سود نیز تبدیل کرد. هرچه یکپارچه تر ، بهتر تر ، و در واقع به نظر Llyr در مقایسه با پانل های خورشیدی خود با یک نیروگاه کوچک آبی که در هنگام اجرای نهر در بهار کار می کند ، انرژی بیشتری تولید می کند.

 

صرفه جویی در هزینه حتی بیشتر از سایر گرمایش و ورودی های مورد نیاز آنها مانند بیومس است که به مقدار زیادی چوب خریداری شده و گرمایش معمولی با روغن نیاز دارد. در هر دو مورد ، خرید کالاها مورد نیاز است ، “دیوید می گوید:” در حالی که با منبع زمین ، زمین دوباره گرما را شارژ می کند تا بتوانید خود را حفظ کنید. “این بدون مزاحمت در مزرعه تولید می شود. شما فقط کافی است آن را روشن کنید و تمام.”

 

 

Llyr می افزاید: این کار به کشاورز استقلال بیشتری می بخشد.
در مقایسه با سیستم های گرمایشی معمولی ، گرمایش از طریق زمین به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد
تولید تخم مرغ سازگار با محیط زیست
با توجه به اینکه مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری از تولیدکنندگان طلب می کنند ، نه تنها از نظر غذای ارزان ، سالم و بی خطر ، بلکه از نظر پایداری محیط زیست ، تولیدکنندگان تحت فشار هستند تا راه حل های همه جانبه را پیدا کنند.

دیوید در مورد اثر زیست محیطی گرمایش زیست توده می گوید: “همچنین چرخه کربن وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. درختان کربن را جذب می کنند ، اما با قطع و سوختن این ماده آزاد می شود.

“شما همچنین باید کیفیت واقعی هوا را در نظر بگیرید. این به اندازه انتشار گازهای گلخانه ای خودرو است. ناگفته نماند که مجبور به حمل همه این چوبها ، گاهی از کانادا هستیم ، با توجه به اینکه ما [در انگلیس] به اندازه کافی برای نیاز خود تولید نمی کنیم. ”

Llyr همچنین علاقمند به بازاریابی تخم مرغ های خود نه تنها با رفاه بالا (داشتن محدوده آزاد) ، بلکه به عنوان فعالیتی سازگار با محیط زیست است ، که بسیاری از طرح های تضمین مواد غذایی برای وارد کردن آنها در برچسب گذاری های خود مانند انجمن خاک و LEAF تلاش می کنند .

نکته قابل تأمل این است که چگونه گرمایش از طریق زمین بر خاک تأثیر می گذارد. این نگرانی وجود دارد که ممکن است باعث گرما شود ، گرمای زیادی از زمین برداشته شود. با این حال ، باید با دفن کافی لوله کشی از این امر جلوگیری شود. دیوید می گوید: “لوله کشی بسیار کم ممکن است منجر به یخ زدگی و انجماد شود ، اما ما ۲۰۰۰ متر لوله گذاری در آنجا قرار می دهیم تا دیگر امکان وقوع آن وجود نداشته باشد.”

مشاهده کنید
آیا مزارع پرورش مرغ ارگانیک نسبت به مزارع معمولی عمر بیشتری دارند ؟

 

 

وی افزود: “ما زمین را از قبل شناسایی و بررسی می کنیم ، بنابراین می توانیم براساس آن نیز توصیه هایی را ارائه دهیم.”

Llyr اضافه می کند که دیگر تولیدکنندگان تخم مرغ آزاد را نیز دیده است که گرمایش منبع زمینی را در محدوده خود نصب کرده اند. وی در یک مزرعه متوجه شد که درختان کاشته شده در بالای لوله کشی رشد کندتری نسبت به درختان کاشته شده در همان زمان در مناطقی از محدوده که هیچ لوله دفنی وجود ندارد ، دارند.

Llyr و David موافقت می کنند که این می تواند به دلیل از دست دادن رطوبت جزئی باشد ، اما به هر حال کاشتن درختان روی لوله ها توصیه نمی شود زیرا وقتی درختان پر از برگ می شوند ، زمین را سایه می اندازند ، آن را خنک می کنند و مقداری گرما از دست می رود .

گفته شد ، چمن ها پس از دفن شدن لوله ها به ترتیب کوتاه برمی گردند و ممکن است به طور معمول با گوسفند یا مرغ مرتع شوند.

با این حال ، در نهایت ، اگر انرژی مصرفی برای تأمین انرژی واحد از منابع تجدید پذیر حاصل شود ، می توان در واقع گرمایش از طریق زمین را ۱۰۰ درصد تجدید پذیر دانست. تأمین کنندگانی نظیر Bulb و Octopus می توانند این مورد را ارائه دهند و استفاده از یک منبع تجدید پذیر به معنای این است که گرمایش از طریق زمین یک نوع گرمایش پایدار بدون کربن است.

کاهش و عملکرد آمونیاک
علی رغم اینکه این سیستم به راحتی راه اندازی می شود ، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست است – از نظر عملکرد باید برای تولید کننده کار کند. اگر یک فناوری تولید را در برخی ظرفیت ها بهبود ندهد ، بسیاری آن را اجرا نمی کنند.

با این وجود ، Llyr به این مسئله نیز می پردازد و از زمان نصب گرمایش منبع زمینی ، دو پیشرفت اساسی مشاهده کرده است.

“بستر من خیلی خشک تر از حد نرمال است ، که به سطح آمونیاک من کمک می کند و این مسئله در ولز به یک مسئله تبدیل شده است.”

سطح آمونیاک پایین ترمنجر به پرورش پرندگان سالم تر می شود و همچنین Llyr متوجه نسبت تخم مرغ به ازای هر پرنده می شود.

او اینگونه ان را تفسیر می کند ، زیرا آنها گرمتر هستند ، آنها کمتر غذا می خورند و انرژی کمتری را نیز برای گرم نگه داشتن مصرف می کنند: “۱۰ درصد در اینجا ، ۱۰ درصد در آنجا – همه اینها جمع می شود. با نگاهی به آخرین گله خود ، قبل از گرم شدن از طریق منبع زمینی ، اکنون ۱۱ مرغ تخم مرغ بیشتر تولید می کنیم. این یعنی چند هزار پوند اضافی است. ”

“آخرین گله ما نیز پرندگان بیشتری داشت. ولی اکنون پرندگان کمتری داریم ، اما در مجموع تعداد بیشتری تخم مرغ داریم. ”

 

 

Llyr قصد دارد یک خانه دیگر با همان تنظیمات پانل های خورشیدی و گرمایشی ایجاد کند. تولید تخم مرغ Llyr در میان بیش از ۱۰۰ مزرعه دیگر در سراسر ولز است که از Hafod Renewables برای نصب سیستم های گرمایشی منبع زمینی در زمین خود استفاده کرده اند.

“ما واقعاً در حال تولید انرژی خورشیدی هستیم. خورشید می درخشد ، چمن رشد می کند و ما این انرژی را به غذا تبدیل می کنیم. اکنون من نه تنها غذا ، بلکه انرژی نیز تولید می کنم. این عالی است. ”

نوشته شده توسط رایان جانسون

 

حیوانات خانگی (پت)