مرغ تخم گذار

مرغ تخم گذار

در سال‌های اخیر تخم‌ مرغ به دلیل ارزش بالای غذایی و قیمت مناسب نسبت به دیگر منابع پروتئینی به یک منبع غذایی پر تقاضا در بین مصرف کنندگان تبدیل شده است. به دلیل وجود تقاضای بالا برای این محصول ارزشمند ، تولیدکنندگان تخم مرغ سعی دارند تا با افزایش راندمان تولید ، کاهش هزینه‌ها و افزایش کارآمدی ، به تولید با ظرفیت بالاتر و طبیعتا سود بیشتر دست پیدا کنند . تولیدکنندگان با تهیه و طراحی سیستم‌های کارآمدتر و پرورش نژادهای تخصصی‌تر توانسته‌اند توجیه اقتصادی صنعت مرغ تخم‌گذار را به طرز چشمگیری گسترش دهند . برای این افزایش در راندمان و بهره وری ، نیاز به ساخت فارم‌های صنعتی پیشرفته با تجهیزات و قفس‌های به‌روز بیش از پیش احساس می‌شود . ساخت مزارع و فارم‌های مرغ تخم‌گذار نیازمند تخصص و دانش روز در ساخت و طراحی سالن‌ها و تجهیزات و تهویه مناسب می‌باشد . مجموعه ماکی‌کالا با داشتن سال‌ها تجربه در این زمینه ، با کمک کارشناسان مجرب در تامین تجهیزات پیشرفته و کارآمد ، می‌تواند شما را در طراحی و مشاوره طرح توجیهی سالن‌ها ، تاسیسات ، قفس‌های مرغ تخم گذار راهنمایی کند.امروزه در تمام کشورهای پیشرفته دنیا برای پرورش و نگهداری مرغ های تخمگذار از قفس های فول اتوماتیک استفاده می شود . در ایران نیز خوشبختانه این روش مورد اقبال تولیدکنندگان تخم مرغ قرار گرفته است و هر روز به متقاضیان استفاده از قفس فوق اتوماتیک تخمگذار اضافه میشود.

قفس مرغ تخمگذار

قفس فول اتومات باطری تخم گذار معمولا از 3 تا 12 طبقه توسط شرکتهای تولید کننده تجهیزات مرغداری عرضه میگردد و از قطعات گالوانیزه و توری و همچنینی قطعات پلاستیکی تشکیل شده است و در قفس باطری به صورت استاندارد جهت پرورش هر سر مرغ 400 سانتیمتر مربع فضا در نظر گرفته میشود و ظرفیت گنجایش سلول قفسهای موجود در بازار معمولا بین 8 ، 9 ، 10 سر مرغ میباشد . در ساخت قفس های باطری اتومات جهت استحکام و جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی ،  معمولا تمامی قطعات از گالوانیزه ساخته میشود و همچنین در صورت استفاده از قطعات فلزی بعد از گذراندن مراحل تولید آبکاری میگردد که این امر باعث میشود در مرور زمان و بر اثر رطوبت موجود در سالن و همچنین خاصیت خورندگی کود  و استهلاک و موارد دیگر ، قطعات استحکام  و کارایی خود را از دست ندهند . همچنین در قفس باطری فول اتومات ، جنس نوار کود از پلی پروپیلن میباشد چرا که در مقابل خاصیت خورندگی کود مرغ  و نیروی کشش که برآن وارد میشود بتوانند مقاومت بالایی داشته باشد . لوله های آبخوری از جنس  UPVC  به دلیل استحکام بالا در مقابل شکستن و ضربه و همچنین اصطکاک پایین و عدم افت فشار آب و … تولید میگردد . تراف آبخوری معمولا از جنس PVC  به دلیل استحکام کافی و مقاومت بالا در شکستگی و … استفاده میگردد.

قفس باطری اتومات از چندین قسمت اصلی تشکیل شده است که در پایین به صورت مختصر به معرفی  و کاربرد آنها میپردازیم :

سلول : که مهمترین قسمت قفس و محل پرورش مرغ است و به قسمت کوچکتری به نام سلول تقسیم بندی میشود و معمولا در هر سلول بین 8 تا 10 سر مرغ (بسته به نوع قفس) نگهداری میشود و  شامل قسمتهایی از جمله پایه قفس ، درب قفس ، تراف آبخوری ، لوله ی آبخوری ، کانال دانخوری ، اتصالات ، توری های کف و دیواره و مقسم  و همچنین نوار تخم مرغ  و … تشکیل شده است . نکته مهم در مورد سلول قفس این است که شرایط پرورشی مناسبی از جمله دسترسی کافی و راحت به آب و دان کافی  و همچنین انتقال و تخلیه راحت کود  و از همه مهمتر انتقال تخم مرغ تولیدی (بدون شکستگی)  و … در نظر گرفته شده باشد.

شاسی ته : که در انتهای سالن قرار میگیرد و شامل پایه و تیرک اتصالات آنها ، تجهیزات تخلیه کود قفس از جمله غلطک ها جمع آوری نوار کود ، الکتروگیربکس ، تیغه تنظیف نوار کود ، غلطک برگشت نوار تخم مرغ و همچنین سیستم نشانگر و آلارم آب  و … میباشد . در قفس های اتومات معمولا جهت جمع آوری کود در هر طبقه از الکتروگیربکس مجزا استفاده میشود به نحوی که در صورت بروز خرابی در یک خط ، خطوط دیگر بتوانند به درستی کار خود را انجام دهند .

شاسی سر : که در قسمت  سر سالن قرار میگیرد که شامل : پایه و تیرک های اتصال ، تجهیزات جمع آوری کود (غلطک هرزگرد نوار کود سر سالن) ، فلاشتانک یا فشار شکن همراه اتصالات سیستم فشار قوی آب و … میباشد .

باکس و لیفت یا سیستم الواتوری جمع آوری تخم مرغ که در قسمت سر سالن و بعد از شاسی سر قرار میگیرد و شامل پایه و اتصالات آن ، الکتروگیربکس ، غلطکهای جمع آوری نوار تخم مرغ و  … میباشد که وظیفه ی جمع آوری و انتقال تخم مرغ از انتها به سر سالن و سپس به میز جمع آوری تخم مرغ را بر عهده دارد .

میز جمع آوری تخم مرغ که به سیستم باکس و لیفت و یا الواتوری نصب میگردد و وظیفه ی انتقال تخم مرغ از سر باکس به اتاق جمع آوری تخم مرغ بر عهده دارد  و معمولا از بدنه آلمینیومی یا گالوانیزه و زنجیر 40 پین دار و نی میز تخم مرغ  و لوله های محافظ میز  و … تشکیل شده است و به وسیله ی لیفت در جلو هر طبقه با استفاده از الکتروگیربکس تنظیم میگردد و بنا به ظرفیت سالن و حجم انتقال تخم مرغ میتوان عرض آن را تا حد معینی تغییر داد.

در سیستم قفس باطری اتومات تمامی سیستمها از جمله آبخوری ، جمع آوری تخم مرغ ، جمع آوری کود ، انتقال و توزیع دان ، روشنایی  و … به صورت تمام اتومات و بدون دخالت نیروی کار میکنند  و همچنین با اتصال این تجهیزات به سیستم اتوماسیون میتوان به صورت کامل و دقیق این تجهیزات را کنترل نمود . بهره گیری از سیستم اتوماسیون باعث میشود که در هر لحظه از شبانه روز بتوان تمامی فعالیت های موجود در سالن و کارهای انجام شده را کنترل نمود  و با کمترین نیروی انسانی بتوان سالن را مدیریت کرد.

 

جهت مشاوره رایگان در زمینه ی خرید انواع سیستمهای قفس های تخم گذار ، گوشتی ، پولت ، بلدرچین و … با کارشناسان فنی ماکی کالا در ارتباط باشید.

تماس با ما

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.